MSC2204 Solfej IVBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MÜZİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MÜZİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MSC2204 Solfej IV Bahar 1 2 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Uzman ÖZGECAN KUNTZ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, temel müzik ve müzisyenlik becerilerini solfej okuma, melodik ve ritmik dikte gibi dinleme ve performans çalışmaları ile geliştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler, müziği mental ve fiziksel yönleri itibariyle ilişkilendirebilecek, yazılı notayı doğru ritimle okuyup, çalınan bir melodiyi notalayabilecekler. Bu amaçlara ulaşabilmek için çeşitli aktiviteler ve ekstra malzemeler kullanılacaktır.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) P. Lavignac, Ritim okuma (tekli ve ikili partiler), çevrim akorlar; D. aralıklar; hata bulma; Triadlar ve çevrimleri hatırlama, armonik dikte
2) P. Lavignac, diziler, anahtar okuma; düet, çal-söyle D. Melodik ve çok sesli dikte, hata bulma, tüm aralıklar. Anahtar okuma için Lavignac 1C fa anahtarı deşifre edilecek
3) P. Lavignac melodiler, ritim okuma, yedili akorlar ve birinci çevrimleri; Düet söyleme D. Tüm aralıklar (yukarı- aşağı, TT), akorlar, armonik dikte
4) P. Lavignac melodiler, dizi ve aralık söyleme, Çal-söyle deşifre D. Ritmik dikte, tüm akorlar ve aralıklar (aşağı, TT), melodik dikte, hata bulma
5) P. Lavignac melodiler, ritim okuma, diziler (modlar devam), anahtar okuma; düetler D. Melodik ve armonik dikte (kadanslar), dört sesli akorlar (D7 birinci çevrim) ve aralıklar (aşağı, TT), modlar
6) P. Lavignac melodiler, toplu solfej, dört sesli akorlar, çal-söyle D. melodik, ritmik ve polifonik dikte, tüm akorlar (birinci ve ikinci çevrimler) ve aralıklar, modlar, hata bulma
7) P. Lavignac melodiler, Ritim okuma, Fontaine/Dandelot, diziler (modlar devam), araliklar; anahtar okuma D. Melodik ve armonik dikte, kadanslar
8) Arasınav
9) P. Lavignac melodiler, toplu solfej, akorlar, ritim okuma, diziler; çal-söyle, düetler D. melodik, armonik ve ritmik dikte, tüm akorlar, modlar ve aralıklar (aşağı, yukarı), hata bulma
10) P. Lavignac melodiler, anahtar okuma, aralıklar ve tüm akorlar (D7 çevrimler dahil) D. diziler, aralıklar, armonik dikte, ritmik dikte, akorlar, kadanslar
11) P. Lavignac melodiler, toplu solfej, akorlar, ritim okuma, çal-söyle D. melodik ve ritmik dikte, tüm akorlar ve aralıklar, hata bulma
12) P. Lavignac melodiler, ritim okuma, anahtar okuma, aralıklar; D. akorlar, armonik dikte, ritmik dikte, kadanslar
13) P. Lavignac melodiler, toplu solfej, ritim okuma, akorlar ve modlar, çal-söyle D. melodik ve ritmik dikte, tüm akorlar, aralıklar ve modlar
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lavignac (Volume: 2-A) şarkılama için kullanılacak olup, diğer gerekli bütün materyal ayrıca öğrencilere iletilecektir.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Küçük Sınavlar 4 1 4
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 57

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı