MSC2107 Armoni IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MÜZİK TEKNOLOJİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MÜZİK TEKNOLOJİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MSC2107 Armoni I Güz 2 0 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Uzman ÖZGECAN KUNTZ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere temel armoni kavramlarını öğretmek ve analitik müzik becerilerini geliştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler, müziğin homofonik mantığı ve işleyişi hakkında hem teorik hem de pratik bilgi sahibi olacak, verilen parçaların romen rakamı analizini yapabilecek ve dönem sonunda basit dört sesli koral yazabilecek seviyeye gelecektir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Akorlar ve yapıları Major diziler Majörlerde donanım Minor diziler Dizi derece isimleri
2) Aralıklar (tam, büyük, küçük, artık, eksik) Aralıkların çevrimleri
3) Triadlar Akor sembolleri (M, m, +, o, ø) Yedili akorlar (M7, Mm, m7, o7, ø7). Akor çevrimleri Çevrim sembolleri Lead-sheet sembolleri
4) Major ve minorlerde diyatonik akorlar ve çeşitleri Dizi dereceleri, romen rakamı sistemi
5) Akor bağlantılarının prensipleri Akorların yazımı Açık ve kapalı pozisyonlar, paralel hareketler
6) Akor bağlantılarının prensipleri-devam
7) Kök pozisyonunda üç ve dört sesli akor bağlantıları
8) Arasınav
9) Kök pozisyonunda üç ve dört sesli akor bağlantıları-devam
10) Armonik gelişim. Yan dereceler
11) Dört sesli yazım kuralları devam- uygulamalı
12) Majör ve minörde tüm dereceler ve armonik bağlantıları
13) Tüm majör-minör diyatonik akorların bağlantı tabloları ve egzersizler
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stefan Kostka, Tonal harmony, with an Introduction to Twentieth-Century Music, McGraw-Hill: Boston, 2004.
Stefan Kostka, Workbook for Tonal harmony with an Introduction to Twentieth-Century Music, McGraw-Hill: Boston, 2013
Diğer Kaynaklar: Stefan Kostka, Tonal harmony, with an Introduction to Twentieth-Century Music, McGraw-Hill: Boston, 2004.
Stefan Kostka, Workbook for Tonal harmony with an Introduction to Twentieth-Century Music, McGraw-Hill: Boston, 2013

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Ödev 5 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 2 2
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 26

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı