MÜZİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MSC1111 | Makam Bilgisi I | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Uzman ÖZGECAN KUNTZ |
Dersin Amacı: | Temel müzik bilgilerinden başlayarak, makam ve usül teorisi ve bu kavramların uygulamalarını aktarmayı hedefler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Temel müzik bilgilerini bilir. 2-Makamları oluşturan yapı taşları çeşnileri tanır. 3-Geleneksel ritim kalıplarını (usulleri) öğrenir. 4-Ana makamları tanır. 5- 2 -10 zamanlı usullerin melodi ile ilişkilerini öğrenir. 6-Çeşnileri doğaçlama olarak kullanabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel müzik bilgileri. Dizek, nota, es, anahtar, değiştirme işaretleri. | |
2) | Temel müzik bilgileri. Nota ve es süre değerleri, ölçü, vuruş, ritmik okuma. | |
3) | Perde isimleri. Çeşniler (yarı diziler) | |
4) | Rast ve Uşşak çeşnileri ile çalışmalar. | |
5) | Hüseyni ve Buselik çeşnileri ile çalışmalar. | |
6) | Kürdi ve Hicaz çeşnileri ile çalışmalar. | |
7) | 2, 3, 4 ve 5 zamanlı usuller(geleneksel ritim kalıpları) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | 6, 7, 8, 9 ve 10 zamanlı usuller | |
10) | Enstrümantal formlardan Peşrev ve Saz Semaisi | |
11) | Çeşnileri farklı perdelerden yazma ve okuma. (solfej) | |
12) | Rast ve Uşşak Makamları | |
13) | Hüseyni ve Buselik Makamları | |
14) | Kürdi ve Hicaz Makamları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ahmet Cemal Öksüz kişisel ders notları. |
Diğer Kaynaklar: | Personal notes of Ahmet Cemal Öksüz |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 32 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |