STG1208 Solfej IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
STG1208 Solfej II Bahar 0 2 1 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERCAN ÖZİNAN
Dersin Amacı: Duyuş gelişimini destekleyen ve tetikleyen uygulamaların çalışılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Temel müzik teorisi konularında gerekli tüm teorik donanıma sahiptir.
2- Teorik konulardan basit aralıklar, 3 sesli akorlar ile tonalite sistemindeki akorsal hiyerarşiyi işitsel olarak algılayabilme donanıma sahiptir.
3- Tonal dizileri işitel olarak tanıyabilir.
4- Tonal diziler ile modülasyonsuz, tek ve iki sesli dikteler yapabilir.

Dersin İçeriği

Kulak eğitimi, nota okuma, deşifre, teori ve dikte.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Diğer Majör ve Minör Dizilerde Basit ve Bileşik Ölçülü Çalışma Parçaları
2) Diğer Majör ve Minör Dizilerde Basit ve Bileşik Ölçülü Çalışma Parçaları
3) Majör, Minör, Eksik, Artık Üç Sesli Akorlar, Çevrimleri ve Okuma Parçaları
4) Majör, Minör, Eksik, Artık Üç Sesli Akorlar, Çevrimleri ve Okuma Parçaları
5) Sol, ve Fa Ritmik Okuma Çalışmaları
6) Sol, ve Fa Ritmik Okuma Çalışmaları
7) Tek Sesli Dikte
8) Çal-Söyle çalışmaları
9) ARASINAV
10) Çok Sesli Okuma Parçaları
11) Dört Partili Yazıda I-IV, IV-I, I-V, V-I ve IV-V Bağlantıları
12) Dört Partili Yazıda I-IV, IV-I, I-V, V-I ve IV-V Bağlantıları
13) Dört Partili Yazıda Temel Üç Sesli Akorların ve Çevrimlerinin Bağlantılarında Atlamalar, Dominant Yedi ve Çevrimlerinin Bağlantıları, İlgili Bas ve Şan Armonizeleri
14) Basit Çift Sesli Dikte

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Le Solfege Contemporain ( Volume. I ) , Pozzoli ( Volume. I ), Solfege Preparatoire I (Jean-Marc Allerme), Dictees Musicales (Simone Petit, Volume. I ), Dictees Musicales (Divers Auteurs Volume.I ), Traite Pratique Du Rythme Mesure, Fernand Fontaine ( No: 1-50, Sol ve Fa anahtarı), Exercices D’intonation (Anne-Marie Mangeot Volume.I ) Lavignac ( Volume:I-A ), Le Cahier De Lecture (Philippe Verkaeren ), Manuel Pratique Cles de Sol, Fa et Do (Gerges Dandelot), J.S.Bach (Chorales).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 1 12
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 5
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 5
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 2
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 1
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 5
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 2
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 1
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 1
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 3
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 5
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 5
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.