Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Doğaçlamanın temel unsurları, hayali nesne |
|
2) |
Beden ve imgelem ilişkisi, doğaçlamanın temel unsurları |
Doğaçlama Çalışmaları |
3) |
Grup bilinci, konsantrasyon, imgelem, doğaçlama |
Doğaçlama Çalışmaları |
4) |
Odak ve flu odak, iletişim, doğaçlama |
Doğaçlama Çalışmaları |
5) |
Odak, bilişsel çalışmalar, inanç ve gerçeklik, doğaçlama |
Doğaçlama Çalışmaları |
6) |
Grup bilinci, eylem, gerekçelendirme, 6 N |
Doğaçlama Çalışmaları |
7) |
Arasınav |
|
8) |
Odak, konsantrasyon, iletişim ve ifade, Stanislavski Sistemi, doğaçlama |
Doğaçlama Çalışmaları |
9) |
Sınav, dikkat, 6 N, duyu çalışmaları |
Doğaçlama Çalışmaları |
10) |
Dikkat, farkındalık, duyu çalışmaları |
Doğaçlama Çalışmaları |
11) |
Grup çalışmaları, duyu çalışmaları |
Doğaçlama Çalışmaları |
12) |
Grup çalışmaları, duyu çalışmaları, konsantrasyon |
Doğaçlama Çalışmaları |
13) |
Farkındalık, duyu çalışmaları |
Doğaçlama Çalışmaları |
14) |
Genel Değerlendirme |
Doğaçlama Çalışmaları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
5 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
5 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
2 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
5 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
2 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
5 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
2 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
1 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
5 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
5 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
2 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
5 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
5 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|