Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, Dersin Tanıtımı, İş Bölümü. |
|
2) |
Tarih ve fotoğraf: Modern ve Postmodern tanımları. |
|
3) |
Bir araştırma yöntemi olarak fotoğraf çekmek. |
|
4) |
İmgenin boyutları: yüzey, zaman, mekan. |
|
5) |
Görsel Metodolojinin 4 ana bileşeni I: İmgenin üretimi ve kendisi. |
|
6) |
Görsel Metodolojinin 4 ana bileşeni II: İmgenin dolaşımı ve izlenilmesi. |
|
7) |
İçerik ve kompozisyon analizi. |
|
8) |
Göstergebilim. |
|
9) |
Psikanaliz. |
|
10) |
Söylem analizi. |
|
11) |
Antropolojik ve etnografik çalışmalarda fotografik uygulamalar. |
|
12) |
Dijital metodolojiler. |
|
13) |
Bir araştırma nesnesi olarak fotoğraf. |
|
14) |
Öğrencilerin final projesi önerilerinin değerlendirilmesi ve geri dönüt verilmesi. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
G. (2016). Visual methodologies : an introduction to researching with visual materials. London: SAGE Publications Ltd.
Fox, A. & Caruana, N. (2020). - Photography as a social research method. Singapore: Springer. Stanczak, G. (2007). Visual research methods : image, society, and representation. Los Angeles: Sage Publications. |
Diğer Kaynaklar: |
Research in photography : behind the image. London, UK New York, NY, USA: Bloomsbury Publishing, Plc. B39.
Read, S. & Simmons, M. (2017). Photographers and research : the role of research in contemporary photographic practice. New York, NY: Routledge. - Langmann, S. & Pick, D. (2018). |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
2 |
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
4 |
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
5 |
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
4 |
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
1 |
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
2 |
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
5 |
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
5 |
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
2 |
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
4 |
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
5 |
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
2 |
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
3 |
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
5 |