Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Fotoğraf Bilgisinin Gözden Geçirilmesi:
Makine türlerinin ve lenslerin fotoğrafik görüntü üzerine etkisi
Görsel tasarıma filmlerin ve sayısal görüntülerin etkisi
Fotoğrafik ögelerin (diyafram. Örtücü, filtre vb.) farklı tasarım öğelerini yaratma sürecine etkisi |
|
2) |
Kompozisyon:
Kendinizi ve fotoğrafik tarzınızı tanıma. Seçilmiş portfolyolar hakkında tartışma
Görsel tasarımda kompozisyon ve ögelerinin temelleri. Birlik, denge, uyum, üçler kuralı ve altın oran gibi kavramların tanımlanması.
|
|
3) |
Görsel Öğe Olarak Işık
Işık ve gölgenin tarihsel kullanımı
Işığın temel karakteristiği
Renk ve Işık arasındaki ilişki |
Odev 1: Üçler Kuralı |
4) |
Fotoğraf Uygulamalarında Uzamı Tanıma
Nesneler ve uzam arasındaki ilişki. Farklı mekânsal uzamlar içerisinde bilinen objelerin temsili. |
Ödev II: Chiaroscuro |
5) |
Kendini Fotoğraflamak:
Öz portrenin tarihsel evrimi.
Çağdaş öz portre örnekleri.
Öz portre tarzın içerisinde alegori ve metafor yaratma.
Anlam yaratmak için mekanın kullanılmas.ı |
Ödev III / Bağlam: Ev ve Objeler
Çevrenizle ilgili tekin ya da tekinsiz bakışınızı tanımlayan ev içi ve/veya dışındaki objelerin fotoğrafları |
6) |
Ötekilerin Fotoğraflanması:
Görsel sanatlarda portre tarzının tarihsel evrimi,
Portre fotoğrafçılarından çağdaş örnekler.
Aile fotoğrafları ve fotoğrafik görüntüleri art-bellek ile olan ilişkisi,
Bulunmuş/Keşfedilmiş görüntüler
|
Ödev IV / Context: Alegorik Öz portreler
|
7) |
Türler I : Belgesel Fotoğraf:
Belgesel Fotoğrafın tarihi.
Belgesel, Basın fotoğrafı ve röportaj tarzı arasındaki ilişki.
Çağdaş Belgesel Fotoğrafta temel konular,
Sokak Fotoğrafının gelişimi (1930lar-2000ler). |
Odev V / Baglam: Aile Fotoğrafları
Toplumsal Sınıf, kültür vb. Bağlamında aileyi tanımlayan fotoğraflar
|
8) |
Türler II : Soyut Fotoğraf
Soyut ve Soyutlamanın anlamı.
Soyutlamanın modern ve post modern kullanımı.
Metafor, metonomi ve sinekdoşun sanat deneyimleri içerisindeki tanımı.
|
Ödev VI: Sokak Fotoğrafı |
9) |
Türler III: Manzara:
Türün tarihsel gelişimi.
Türün farklı alt-türleri.
Uygulamanın kent ve kırsal uygulamaları arasındaki farklılıklar.
|
Ödev VII: Soyutlama:
Metafor/Mertonomi ve sinekdoşu ifade eden soyut ya da yarı-soyut fotoğraflar |
10) |
Türler IV: Moda:
Türün tarihsel gelişimi
Sanatsal dönemler içerisinde türün temsil yöntemleri
Türün günümüz uygulamaları |
Ödev VIII: Bağlam: Kent Manzarası karşısında Kır Manzarası
Konuyla ilgili eleştirel bakışı temsil eden Kentsel ve/veya kırsal uzamların temsili |
11) |
Mizah:
Temsil içerisinde pastiş ve parodini tanımı.
Yeninden üretim ve taklitin anlamı ve rolü. |
Ödev IX: Moda ve Şehir |
12) |
Türler V: Foto röportaj ve Fotoğrafik Günlük türlerinin tanımı. |
Ödev X: Mizah:
Pastiş ve Parodi içeren fotoğraflar. |
13) |
Final Projesi fikirleri ve tartışma. |
|
14) |
Final Sunumları, yorumlar/eleştiriler. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |