Dijital çağda bireylerin bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve güvenli bir şekilde kullanma becerileri giderek daha önemli hale gelmektedir. Dijital Okuryazarlık Eğitimi, bireylerin dijital teknolojileri bilinçli, etkili ve etik bir şekilde kullanmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bu eğitim kapsamında; bilgiye erişim stratejileri, dijital güvenlik ve gizlilik, medya okuryazarlığı, siber zorbalık, bulut teknolojileri ve dijital etik gibi konular ele alınmaktadır. Katılımcılar, dijital dünyada doğru ve güvenilir bilgiye nasıl ulaşacaklarını öğrenirken, aynı zamanda eleştirel düşünme becerilerini de geliştirme fırsatı bulurlar. Ayrıca, dijital vatandaşlık ilkeleri doğrultusunda çevrim içi ortamda etik davranışların önemi vurgulanarak, bireylerin dijital dünyada daha bilinçli ve sorumlu hareket etmeleri desteklenmektedir. Bu eğitim, günümüz dijital toplumunda başarılı olmak isteyen herkes için temel bir rehber niteliği taşımaktadır. Derste, anlatım, bireysel çalışma,okuma, teknoloji destekli öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
4 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
3 |
3) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
5 |
4) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
4 |
5) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
4 |
6) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
7) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
8) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
4 |
11) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
5 |
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
4 |