GEP0322 Digital LiteracyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0322 Dijital Okuryazarlık Bahar
Güz
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ERGÜN AKGÜN
Dersin Amacı: Dijital Okuryazarlık dersi, dijital araçların, teknolojilerin ve kaynakların kritik ve pratik yönleri hakkında evrensel bir anlayış kazandırmayı amaçlar. Bu ders, çeşitli dijital teknolojileri kullanarak bilgi edinme, değerlendirme, yaratma ve işleme konularını ele alır. Bu dersi alan öğrenciler, kariyer hayatlarında dijital okuryazar olma niteliğini kazanarak başlarlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.

1. Çoklu dijital teknolojileri kullanarak bilgi bulma
2. Çeşitli dijital teknolojilerde kullanılan bilgilerin geçerliliğini değerlendirme
3. Çeşitli dijital teknolojileri kullanarak bilgiyi özetleme
4. Çoklu dijital teknolojileri kullanarak bilgiyi yeniden oluşturabilme
5. Çoklu dijital teknolojileri kullanarak oluşturulan bilgiyi paylaşabilme
6. Dijital vatandaşlık için sorumluluk üstlenme
7. Dijital okuryazarlık tekniklerini gerçek dünyadaki durumlara uygulama

Dersin İçeriği

Dijital çağda bireylerin bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve güvenli bir şekilde kullanma becerileri giderek daha önemli hale gelmektedir. Dijital Okuryazarlık Eğitimi, bireylerin dijital teknolojileri bilinçli, etkili ve etik bir şekilde kullanmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bu eğitim kapsamında; bilgiye erişim stratejileri, dijital güvenlik ve gizlilik, medya okuryazarlığı, siber zorbalık, bulut teknolojileri ve dijital etik gibi konular ele alınmaktadır. Katılımcılar, dijital dünyada doğru ve güvenilir bilgiye nasıl ulaşacaklarını öğrenirken, aynı zamanda eleştirel düşünme becerilerini de geliştirme fırsatı bulurlar. Ayrıca, dijital vatandaşlık ilkeleri doğrultusunda çevrim içi ortamda etik davranışların önemi vurgulanarak, bireylerin dijital dünyada daha bilinçli ve sorumlu hareket etmeleri desteklenmektedir. Bu eğitim, günümüz dijital toplumunda başarılı olmak isteyen herkes için temel bir rehber niteliği taşımaktadır. Derste, anlatım, bireysel çalışma,okuma, teknoloji destekli öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İzlence İnceleme Tanışma Dijital Okuryazarlığa Giriş, Terimler ve Kavramlar
2) Dijital Araçlar
3) Dijital Kaynaklar
4) Dijital Okuryazarlık Becerileri
5) Etkili Dijital İletişim Stratejileri
6) Küresel Dijital Vatandaşlık
7) Dijital Okuryazarlık ve Öğrenme Arama Motorları ve Stratejileri
8) Ara Sınav Haftası
9) Siber Zorbalık
10) Office Araçlarının Kullanımı Use of Office Tools
11) Dijital Güvenlik ve Gizlilik
12) Dijital Etik
13) Bulut Teknolojisi
14) Sosyal Ağlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: • Yüzer, T.V., Kurubacak, G., Okur, M.R. (Ed.) (2018). Dijital Okur Yazarlık, Anadolu Üniversitesi Basımevi
• Digital Literacy, Western Sydney University

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Küçük Sınavlar 2 20 40
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 1
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 5
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 2
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 2