Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sürdürülebilirliği Anlamak
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
2) |
BM Sürdürülebilir kalkınma Hedefleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
3) |
Sürdürülebilir Tüketim
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
4) |
Sürdürülebilir Tüketimde Tutum-Davranış Boşlukları (Yeşil boşluklar)
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
5) |
Tüketici davranışı, Aşırı Tüketim ve Gönüllü sadelik
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
6) |
Sürdürülebilir Tüketimde Tutum-Davranış Açığı, Motivasyon Davranış Değişikliği
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
7) |
LOHAS: Sürdürülebilirlik ve Sağlık Odaklı Yaşamtarzı
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
8) |
Sürdürülebilir İş Yapma Biçimleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
9) |
Sürdürülebilirlikte Pazarlamanın Rolü
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
10) |
Sürdürülebilirlik Ürünler ve Hizmetler
Sürdürülebilir Tedarik Zincirleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
11) |
Sosyal Etki Yaratmak
|
Ders notları / Makale / Vaka |
12) |
Etik ve Sorumlu İş Yapma Biçimleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
13) |
Sürdürülebilirliği İletişime Geçirmek ve Yönetmek |
Ders notları / Makale / Vaka
|
14) |
Paylaşım Ekonomisi
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Robertson, M. (2017). Sustainability principles and practice. Taylor & Francis. Lee, N. R., & Kotler, P. (2015). Social marketing: Changing behaviors for good. Sage Publications. Sustainability Marketing, Belz / Peattie (2012) Wiley ISBN: 978-1119966197 Additional readings will be posted in Itslearning.
|
Diğer Kaynaklar: |
Nidumolu, R., Prahalad, C. K., & Rangaswami, M. R. (2009). Why sustainability is now the key driver of innovation. Harvard business review, 87(9), 56-64. Kotler, P. (2011). Reinventing marketing to manage the environmental imperative. Journal of marketing, 75(4), 132-135. Griskevicius, V., Cantú, S. M., & Van Vugt, M. (2012). The evolutionary bases for sustainable behavior: Implications for marketing, policy, and social entrepreneurship. Journal of Public Policy & Marketing, 31(1), 115-128. Chouinard,Y., J. Ellison. ve R. Ridgeway. (2011). The Sustainable Economy. Harvard Business Review. 52-62.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
|
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
|
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
|