GEP0212 Emerging Technologies and Value Creation in Smart CitiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0212 Yükselen Teknolojiler ve Akıllı Şehirler Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, öğrencileri geleceğin akıllı şehirlerinin çekirdeğini oluşturacak olan enerji ve sürdürülebilirlik alanlarındaki son teknolojiler ve gelişmeler hakkında bilgilendirmektir. Bu ders ile öğrenciler literatür tarama, yazma ve sunum becerileri konusunda deneyim kazanacaklardır. Ayrıca, güvenilir bir iş modeli ile nasıl bir start-up yaratılacağını tecrübe edeceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1) Ders, dijital teknolojiler ve uygulamaları hakkında genel bilgileri içerir.
2) Amaç varsayımsal yeni girişimler kurarak yeni iş modellerini keşfetmek olacaktır.
3) Enerji sektöründeki gelişmekte olan teknolojileri tanımak.
4) Dijital teknolojiler hakkında bilgi sahibi olunması: Büyük Veri, Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi, Derin Öğrenme, Blockchain, 3D yazıcılar ve Nesnelerin İnterneti.
5) Nicel ve nitel analiz becerileri kazanmak.
6) Resmi rapor yazma ve teknik ve teknik olmayan kitlelere sunum yapma konusunda deneyim kazanmak.

Dersin İçeriği

"Uygulama / hizmet alanları şu şekilde sıralanacaktır:
• Karbon yönetimi, karbon kredileri
• Akıllı binalar
• Veri yönetimi
• Enerji verimliliği, enerji tasarrufu, ev içi uygulamalar
• AG'ler, şebeke hizmetleri, EV paylaşımı, filo yönetimi, akıllı şarj ve akıllı park
• Şebeke hizmetleri, şebeke performansı ve izleme
• Platformlar, Eşler Arası enerji ticareti, esneklik, depolama
• Akıllı ölçüm, faturalandırma ve anahtarlama"

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yükselen teknolojiler ve Akıllı Şehirler konspetlerine giriş. Tükselen dijital teknolojiler ve enerji sektöründe start-up örnekleri.
2) Çalışma gruplarının oluşturulması ve varsayımsal start-up'ların kurulması. 3-4 öğrenci çalışma grubu kuracak ve her grup bir hizmet alanı ve en az bir dijital teknoloji alacak. Ve sonra bu şirket sürdürülebilir bir iş modeli ile varsayımsal bir start-up hazırlayacak.
3) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
4) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
5) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
6) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
7) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
8) Ara Sınav Haftası Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
9) İlerleme gözlemi. Each group will submit weekly progress reports and these will be reviewed during lectures each week.
10) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
11) İlerleme gözlemi. Each group will submit weekly progress reports and these will be reviewed during lectures each week.
12) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
13) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
14) Girişimlerin ve iş modellerinin tanıtımı. Her grup IEEE formatında bir final raporu sunacak ve girişimleri hakkında bir sunum yapacak.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 13 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Rapor Teslimi 13 3 39
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. 4
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. 3
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. 3