İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0212 | Yükselen Teknolojiler ve Akıllı Şehirler | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencileri geleceğin akıllı şehirlerinin çekirdeğini oluşturacak olan enerji ve sürdürülebilirlik alanlarındaki son teknolojiler ve gelişmeler hakkında bilgilendirmektir. Bu ders ile öğrenciler literatür tarama, yazma ve sunum becerileri konusunda deneyim kazanacaklardır. Ayrıca, güvenilir bir iş modeli ile nasıl bir start-up yaratılacağını tecrübe edeceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Ders, dijital teknolojiler ve uygulamaları hakkında genel bilgileri içerir. 2) Amaç varsayımsal yeni girişimler kurarak yeni iş modellerini keşfetmek olacaktır. 3) Enerji sektöründeki gelişmekte olan teknolojileri tanımak. 4) Dijital teknolojiler hakkında bilgi sahibi olunması: Büyük Veri, Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi, Derin Öğrenme, Blockchain, 3D yazıcılar ve Nesnelerin İnterneti. 5) Nicel ve nitel analiz becerileri kazanmak. 6) Resmi rapor yazma ve teknik ve teknik olmayan kitlelere sunum yapma konusunda deneyim kazanmak. |
"Uygulama / hizmet alanları şu şekilde sıralanacaktır: • Karbon yönetimi, karbon kredileri • Akıllı binalar • Veri yönetimi • Enerji verimliliği, enerji tasarrufu, ev içi uygulamalar • AG'ler, şebeke hizmetleri, EV paylaşımı, filo yönetimi, akıllı şarj ve akıllı park • Şebeke hizmetleri, şebeke performansı ve izleme • Platformlar, Eşler Arası enerji ticareti, esneklik, depolama • Akıllı ölçüm, faturalandırma ve anahtarlama" |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yükselen teknolojiler ve Akıllı Şehirler konspetlerine giriş. | Tükselen dijital teknolojiler ve enerji sektöründe start-up örnekleri. |
2) | Çalışma gruplarının oluşturulması ve varsayımsal start-up'ların kurulması. | 3-4 öğrenci çalışma grubu kuracak ve her grup bir hizmet alanı ve en az bir dijital teknoloji alacak. Ve sonra bu şirket sürdürülebilir bir iş modeli ile varsayımsal bir start-up hazırlayacak. |
3) | İlerleme gözlemi. | Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir. |
4) | İlerleme gözlemi. | Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir. |
5) | İlerleme gözlemi. | Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir. |
6) | İlerleme gözlemi. | Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir. |
7) | İlerleme gözlemi. | Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir. |
8) | Ara Sınav Haftası | Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir. |
9) | İlerleme gözlemi. | Each group will submit weekly progress reports and these will be reviewed during lectures each week. |
10) | İlerleme gözlemi. | Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir. |
11) | İlerleme gözlemi. | Each group will submit weekly progress reports and these will be reviewed during lectures each week. |
12) | İlerleme gözlemi. | Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir. |
13) | İlerleme gözlemi. | Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir. |
14) | Girişimlerin ve iş modellerinin tanıtımı. | Her grup IEEE formatında bir final raporu sunacak ve girişimleri hakkında bir sunum yapacak. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 13 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Rapor Teslimi | 13 | 3 | 39 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |