SEN4015 Advanced Programming with PythonBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4015 Python ile İleri Programlama Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrenciyi Python programlama dili ile tanıştırmak ve öğrencinin farklı Python kütüphanelerini kullanarak etkili bilimsel hesaplamalar kazanmasına yardımcı olmaktır. Bu ders, öğrencilerin görselleştirme, web, oyun veya uygulama programlama için daha fazla nesneye dayalı tasarım ilke ve tekniklerini içeren mevcut programlama bilgisi üzerine inşa edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Python programlama dilini tanır.
Python ile nesne tabanlı programlar uygulama becerisi kazanır.
Python'daki veri türlerini ve yapılarını kavrar.
Sorunları bilimsel hesaplamalarla çözer.
Hesaplama sonuçlarını görselleştirebilir.
Dosya sistemleri ve regex kullanılan işlemleri tanımlayabilir.
Python'da kullanılan kapsülleme, kalıtım ve polimorfizm gibi Nesne Tabanlı Programlama kavramlarını ifade eder.
JSON ve XML nesneleriyle çalışabilir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği temel Python programlamanın yanı sıra diziler, çizim, sembolik hesaplama, bilimsel algoritmalar, nesne yönelimli programlama, iş parçacığı ve rasgele değişkenleri içerir. Öğrenciler NumPy, Matplotlib, SciPy ve diğerleri gibi popüler Python paketleriyle tanıştırılacaklardır. Ayrıca JSON ve XML nesnelerinin dönüşümü ve işlenmesi de ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon -Derin işlenişi -Karşılıklı beklentiler
2) Python'a giriş - Python nedir - Kısa tarih ve versiyonlar - Dökümantasyon - Ortam kurulumu -Ortam kurulumu
3) Python'ı Tanıma - Veri tipleri - Karar mekanizmaları
4) Python'ı Tanıma - Döngüler - Fonksiyonlar
5) Python'ı Tanıma - Exception yakalama - Debug etme
6) Python'ı Tanıma - Dahili fonksiyonlar ve modüller
7) Python'ı Tanıma - Liste, Tuple, Dictionary - Dosya işlemleri
8) Ara sınav
9) Python'ı Tanıma - Regular Expression - Pattern ve Match - Regex Flag
10) Python'ı Tanıma - Nesneye yönelik programlama - Method aşırı yükleme - Statik ve Sınıf İçi methodlar - Sınıf özelliklerine erişme
11) İleri Seviye Sınıflar - Sınıfı dökümante etmek - Kapsülleme - Soyut sınıflar - Sınıf dekoratörleri
12) Fonksiyonel Programlama - Lambda - Fonksiyonların parametre olarak iletilmesi - Map, Reduce, Filter - Generatorler - Coroutineler
13) Çoklu Thread ve Çoklu İşleme - Thread senkronizasyonu - Rlock & Semaphore - Global interpreted - Çoklu işlem modülü
14) XML ve JSON ile çalışma - XML ayrıştırma - Unicode kullanımı - Element ve ElemantTree sınıfları - JSON nesnesini ayrıştırma - Python'u JSON'a dönüştürme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Kent D. Lee, ""Python Programming Fundamentals"", 2nd edition, Springer
2) Tony Gaddis, ""Starting out With Python"", 4th edition, Pearson"
Diğer Kaynaklar: 1) Jake VanderPlas, “Python Data Science Handbook: Essential Tools for Working with Data”, 1st Edition, O'Reilly
2) Aurelien Geron, Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn and TensorFlow: Concepts, Tools, and Techniques to Build Intelligent Systems”, 1st Edition,O'Reilly
3) Wesley J Chun, “Core Python Applications Programming”, 3rd Edition, Pearson
4) Miguel Grinberg, “Flask Web Development: Developing Web Applications with Python”, 2nd Edition, O'Reilly"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Küçük Sınavlar 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.