HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR4004 | Sağlığın Değerlendirilmesi ve Klinik Karar Verme | Bahar | 2 | 2 | 3 | 3 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TUĞBA DUYGU ÖZMET |
Dersin Amacı: | Öğrenciye sağlık durumunun değerlendirilmesi ve yöntemleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sağlık öyküsü almayı bilir. 2. Fizik muayene yöntemlerini bilir ve uygular. 3. Yaşam bulgularını değerlendirir. 4. Labratuar testlerinin analizi. 5. Bireylerin sağlık algılamalarını ve sağlıklarını nasıl yönettiklerini değerlendirebilir. 6. Ağrı değerlendirilmesi. 7. Beslenme ve metabolizmayı değerlendirir. 8. Cildi değerlendirir.9. Aktivite ve egzersizi değerlendirir. 10. Kas-İskelet sistemini değerlendirir. 11. Solunum sisteminin değerlendirir. 12. Kalp ve dolaşım sistemini değerlendirir. 13. Boşaltım sistemini değerlendirir ve abdominal muayene yapar. 14. Duyu ve algıları değerlendirir. 15. Uyku ve dinlenmeyi değerlendirir. |
Sağlığın değerlendirilmesine giriş, sağlık öyküsü alma, fizik muayene, yaşam bulgularını sağlık algılamaları ve sağlık yönetimi, beslenme ve metabolizmanın değerlendirilmesi, cilt değerlendirmesi, aktivite ve egzersizi değerlendirmesi, kas-iskelet sistemini değerlendirmesi, solunum sisteminin değerlendirmesi, kalp ve dolaşım sistemini değerlendirmesi, boşaltım sistemini değerlendirmesi ve abdominal muayene, duyu ve algıları değerlendirmesi, uyku ve dinlenmeyi değerlendirmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlığın değerlendirilmesine giriş | |
2) | Sağlık öyküsü alma | |
3) | Fizik muayene | |
4) | Yaşam bulguları, sağlık algılamaları ve sağlık yönetimi | |
5) | Laboratuar testlerinin analizi | |
6) | Ağrı değerlendirilmesi, Beslenme ve metabolizmanın değerlendirilmesi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Cilt değerlendirmesi | |
9) | Aktivite ve egzersiz değerlendirmesi | |
10) | Kas-İskelet sisteminin değerlendirmesi | |
11) | Solunum sisteminin değerlendirmesi | |
12) | Kalp ve dolaşım sisteminin değerlendirmesi | |
13) | Boşaltım sisteminin değerlendirmesi ve abdominal muayene | |
14) | Duyu ve algıların değerlendirmesi, Uyku ve dinlenmeyi değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | "1. Eti Aslan F (2014). Sağlığın Değerlendirilmesi, 1.Baskı, İstanbul: Acıbadem Üniversitesi Yayını. 2. Fuller J, Schaller-Ayers J. (2000) Health Assessment – A Nursing Approach 3 rd. Ed. Philadelphia, Lippincott. 3. Jarvis C. (2008) Physical Examination & Health Assessment 5th Ed. Philadelphia, Saunders. 4. Jarvis C. (2008) Physical Examination & Health Assessment Workbook, 5th Ed. Philadelphia, Saunders. 5. Karadakovan A, Eti Aslan F (2014) Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara, Akademi Kitabevi. 6. Lewis SL, Heitkemper MM, Dirksen SR, O'Brien PR. (2007) Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems 7 th Ed. St.Louis Missouri, Mosby Elsevier 7. Weber J, Kelley J. (1998) Health Assesment in Nursing, 3 r " |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 80 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 5 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 4 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 4 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 2 |