HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR3004 | Halk Sağlığı Hemşireliği II | Bahar | 0 | 8 | 2 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TUĞBA DUYGU ÖZMET |
Dersin Amacı: | Sağlık ekibinin bir üyesi olarak, halk sağlığı hemşireliği alanlarında birey, aile ve toplum gruplarının öncelikli sağlık sorunlarına yönelik seçilmiş uygulamalarda rol alabilmesi, sağlığın geliştirilmesi faaliyetlerine yönelik program planlama yapabilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "1. Halk Sağlığı ve Hemşirelik Biliminin temel kavram ve kuramlarını halk sağlığı hemşireliğine yansıtır 2. Okul sağlığı, evde bakım, yaşlı sağlığı alanlarına yönelik seçilmiş uygulamalarda rol alır 3. Bireyin sağlığını koruma ve geliştirmede sağlık eğitimi programı uygular 4. Sağlık taramalarını planlar 5. Toplum tanılama ve değerlendirmede OMAHA klinik sınıflama sistemini kullanır 6. Birey/Aile/ Topluma yönelik sağlık eğitimi planlar 7. Evde bakım gereksinimi olan bireylerin hemşirelik süreci doğrultusunda bakım ihtiyaçlarını rapor eder 8. Evde bakım alan hastaların ev ortamındaki riskleri rapor eder 9. Diğer sağlık disiplinleri, meslektaşları ve toplum liderleri ile işbirliği yapar 10. Toplumsal alanlarda karşılaştığı farklı durumlarda sorun çözme becerilerini kullanır" |
Yaşlı Bakımı Hemşireliği- Kurumda yaşayan yaşlıları ve kurum özelliklerini yaşlı sağlığı yönünden gözlemleme ve değerlendirme, Yaşlı Bakımı Hemşireliği- Sağlık tanılaması, Yaşlı Bakımı Hemşireliği-Yaşlının belirlenen sorun ya da gereksinimlerini karşılamaya yönelik hemşirelik girişimlerini planlama ve gözetmen eşliğinde uygulama, Yaşlı Bakımı Hemşireliği-Yaşlı grubuna yönelik sağlık eğitimi programı planlama, Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul yaş grubu çocuğun sağlığını tanılama, bu konuda veli ve öğretmenleri bilgilendirme, Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul çevresini (kantin, yemekhane, tuvaletler, koridorlar, oyun alanları, sınıflar vb.) sağlık riskleri yönünden gözlemleme, rapor etme, Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları -Öncelikli gereksinimlere göre tarama programlarının planlanması ve uygulanması, Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul grubuna yönelik sağlık eğitimi programı planlama, Evde Bakım Hemşireliği-Evde bakım ekibi ile tanışma ve iş birliği geliştirme, Evde Bakım Hemşireliği- Evde sağlık tanılaması yapma, bakım alan hastaların ev ortamındaki riskleri gözlemleme, rapor etme, Evde Bakım Hemşireliği-Bakım gereksinimi olan bireylerin hemşirelik girişimlerini planlama ve gözetmen eşliğinde uygulama. , Evde Bakım Hemşireliği-Evde bakım alan hastaların ailesine yönelik sağlık eğitimi programı planlama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik uygulama (tarih, saat, gözetmenler, öğrenme kazanımları, değerlendirmeler vb.) hakkında bilgilendirme, uygulama alanlarının tanıtılması. | |
2) | Yaşlı Bakımı Hemşireliği- Kurumda yaşayan yaşlıları ve kurum özelliklerini yaşlı sağlığı yönünden gözlemleme ve değerlendirme | Reed J., Clarke C., Macfarlane, A. (2015).Yaşlı Bakım Hemşireliği (Çev. Ed. Ayfer Karadakovan), İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık. |
3) | Yaşlı Bakımı Hemşireliği- Sağlık tanılaması | |
4) | Yaşlı Bakımı Hemşireliği-Yaşlının belirlenen sorun ya da gereksinimlerini karşılamaya yönelik hemşirelik girişimlerini planlama ve gözetmen eşliğinde uygulama | |
5) | Yaşlı Bakımı Hemşireliği-Yaşlı grubuna yönelik sağlık eğitimi programı planlama | |
6) | Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul yaş grubu çocuğun sağlığını tanılama, bu konuda veli ve öğretmenleri bilgilendirme | |
7) | Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul çevresini (kantin, yemekhane, tuvaletler, koridorlar, oyun alanları, sınıflar vb.) sağlık riskleri yönünden gözlemleme, rapor etme | |
8) | Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları -Öncelikli gereksinimlere göre tarama programlarının planlanması ve uygulanması-1 | |
9) | Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları -Öncelikli gereksinimlere göre tarama programlarının planlanması ve uygulanması-2 | |
10) | Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul grubuna yönelik sağlık eğitimi programı planlama | |
11) | Evde Bakım Hemşireliği-Evde bakım ekibi ile tanışma ve iş birliği geliştirme | |
12) | Evde Bakım Hemşireliği- Evde sağlık tanılaması yapma, bakım alan hastaların ev ortamındaki riskleri gözlemleme, rapor etme | Fadıloğlu, Ç., Ertem, G., Aykar, F. (Ed.) (2013). Evde Sağlık ve Bakım, İstanbul: Göktuğ Yayıncılık |
13) | Evde Bakım Hemşireliği-Bakım gereksinimi olan bireylerin hemşirelik girişimlerini planlama ve gözetmen eşliğinde uygulama. | |
14) | Evde Bakım Hemşireliği-Evde bakım alan hastaların ailesine yönelik sağlık eğitimi programı planlama |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | "Erci, B. (Ed.) (2009). Halk Sağlığı Hemşireliği. Ankara: Göktuğ, Clark, Mary Jo Dummer. Upper Saddle River, N.J. : Pearson Prentice Hall, 2008 xxiv, 1064 p. : ill. (chiefly col.) ; 29 cm. Language: English, Veritabanı: Bahçeşehir Üniversitesi Kütüphanesi Katalogu " |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 13 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 13 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 4 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 5 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 5 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 5 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 5 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 2 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 5 |