NUR1003 PhysiologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR1003 Fizyoloji Güz 2 0 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MEMET HANİFİ EMRE
Dersin Amacı: İnsan fizyolojisi ile ilgili genel ve özel bilgilerin etkin öğreniminin desteklenmesi ve insan vücudunun çeşitli sistem, organ, doku ve hücrelerinin normal işleyiş mekanizmalarının ve bunların kontrol yöntemlerinin öğrenilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
* Fizyolojinin tanımı, fizyolojik temel kavramları öğrenir.
* Vücut sistemlerini işleyişleriyle birlikte öğrenir.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği; Genom, Homeostatik mekanizmalar, Vücut sıvıları, Hücre ve hücre organelleri, Transport sistem, Kan, Enflamasyon ve bağışıklık, dokular, sinir sistemi, kalp ve vasküler sistem, solunum sistemi, gastrointestinal sistem, üriner sistem, erkek-kadın üreme sistemi, endokrin sistem, kas iskelet sistemi, deri ve ekleri,duyu fizyolojisi konularını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve giriş
2) Organizasyonun kimyasal seviyesi
3) Organizasyonun hücresel seviyesi
4) Organizasyonun doku seviyesi
5) Metabolizma
6) Sıvı Elektrolit&Asit Baz Dengesi
7) Sinir Hücreleri&Elektriksel Haberleşme
8) Ara Sınav
9) Sinaps&Nöral Entagrasyon
10) Santral Sinir Sistemi
11) Duyu sistemleri
12) Otonom&Motor Sistemler
13) Kas fizyolojisi
14)
14) Ders Değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Eti Aslan, F; Olgun, N (2017) Fizyopatoloji, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul.
2. Karadakovan A, Eti Aslan F (2014) Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara, Akademi Kitabevi.
3. Eti Aslan F (2014). Sağlığın Değerlendirilmesi, 1.Baskı, İstanbul: Acıbadem Üniversitesi Yayını.
4. Eti Aslan, F (2014) Ağrı Doğası ve Kontrolü, 1. Baskı, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul.
5. Guyton Tıbbi Fizyoloji Ed. John E. Hall 13. baskı (Çeviri: BÇ Yeğen, İ Alican, Z Solakoğlui, 2017) Güneş Tıp Yayınevi ISBN: 9789752776623 6. Patofizyolojinin Esasları Ed. Nair M., Peate I. 1. baskı (Çeviri: Yılmaz M., Seki Z. 2018) İstanbul Tıp Kitabevleri.
7.Renkli Fizyoloji Atlası Ed. Çavuşoğlu H. 4. baskı (Çeviri: Yeğen B., Aydın Z., Alican İ. 1997). Nobel & Yüce.
8. Renkli Fizyopatoloji Atlası 2. baskı (Çeviri: Özgünen T, Kozanoğlu İ, Özgünen T. 2011). Nobel Kitabevi.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 6 66
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 2
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 1
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 2
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 2
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 2
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 2
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 2
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 2
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 3