NUR1002 Fundamentals of Nursing IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR1002 Hemşirelik Esasları I Bahar 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN
Dersin Amacı: Öğrencinin hemşirelik felsefesi ve bireyin gereksinimleri doğrultusunda, hemşirelik model ve kuramlarını kullanarak; birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve geliştirilmesi, sağlık sorunlarının tanılanması, uygun girişimlerin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi konusunda bilgi kazanmasını sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Hemşireliğin doğasını ve süreci kavrar.
2. Sağlıklı/hasta bireyin sorunlarını belirler, bir modele göre bakım sürecini planlar ve değerlendirir.
3. Hasta için güvenlik önlemlerini bilir.
4. Hasta kabulü ve taburculuğu, yatak yapmayı bilir.
5. Sıcak ve soğuk uygulamaları bilir.
6. Öz bakım uygulamalarını bilir.
7. Asepsiyi ve kurallarını bilir.
8. Oral ve parenteral ilaç uygulamalarını kavrar.
9. Boşaltım, solunum ve üriner sistem uygulamalarını kavrar.

Dersin İçeriği

“Yaşam Modeline Dayalı Hemşirelik Modeli” doğrultusunda; sağlık tanılaması için veri toplama, hastanın hareket ettirilmesi ve vücut mekaniği, hasta kabulü ve taburculuk, sıcak ve soğuk uygulama, öz bakım uygulamaları, asepsi, ilaç uygulamaları, boşaltım, solunum ve üriner sistem ve uygulamalarına yönelik teorik bilgileri içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Boşaltım aktivitesi (üriner)
1) "Dersin tanıtımı Yaşam Modeline Dayalı Hemşirelik Modeli, Hemşirelik Süreci, Dökümantasyon Hasta Kabul-Nakil-Taburculuk, İletişim aktivitesi, "
2) Hareket aktivitesi, Hasta Ünitesi
3) Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
4) İlaç Uygulamalarına Giriş, Oral Yolla İlaç Uygulama, Lokal İlaç Uygulamaları
5) Parenteral İlaç Uygulamaları
6) IV ilaç uygulamaları
7) Sıvı-elektroid ve Asit-Baz Dengesi
8) Kişisel Temizlik ve Giyim Aktivitesi, Beden Isısını Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
9) Ara Sınav
10) Beslenme Aktivitesi
11) Boşaltım aktivitesi (GİS)
13) Uyku ve Dinlenme Aktivitesi, Cinselliği İfade Etme Aktivitesi, Ölüm
14) Tamamlayıcı tedaviler, Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "1. Aştı TA, Karadağ A. (2012). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
2. Ay F. (2007). Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul; Medikal Yayıncılık.
3. Birol L (2016). Hemşirelik Süreci. Nobel Kitabevi.
4. Craven RF, Hirnle CJ. (2017). Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. 8th Edition. Lippincott. Williams and Willkins. Philadelphia.
5. Potter AP, Perry AG, Stockert PA, Hall AM. (2017). Fundamentals of Nursing, 9th Edition, Elsevier, USA.
6. Potter AP, Perry AG. (2009). Fundamentals of Nursing. 7 th Edition. Mosby Elsevier. Missour
7. Roper N, Logan W, Tierney A. (1998). The elements of nursing. A model for nursing based on a model of living. Fourth edition. Churcill Livingstone.
8. Sabuncu N, Ay F. (2010). Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakımı ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul.
9. Sabuncu N, Alpar ŞE, Karabacak Ü, Karabacak BG, Şenturan L, Orak NŞ, Şahin AO. (2008). Hemşirelik Esasları Temel Beceriler Rehberi, İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık. "
Diğer Kaynaklar: Yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınlar, konuyla ilgili web sayfaları-National and international periodicals, related web pages

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 3
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak.
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek.
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 2
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 2
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek.