FTR4075 Yoğun Bakım Ünitesinde FizyoterapiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR4075 Yoğun Bakım Ünitesinde Fizyoterapi Güz
Bahar
2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili:
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SENA VARGEL
Dersin Amacı: Yoğun bakım ünitelerinde kullanılan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını incelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kritik hastalığın ve solunum yetmezliğinin patofizyolojisi ve klinik özelliklerini tanımlar; vücut sistemleri etkilerini kavrar. Yoğun bakımda değerlendirme, klinik izlem ve tedavide yaşam destek ekipmanları ve yardımcı araç gereçlerin kullanımı konularını kavrar. Yoğun bakım değerlendirme sistemlerini kullanır; uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirmesi yapar. Klinik sorunlara uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını uygular.

Dersin İçeriği

Kritik hastalık ve solunum yetmezliğinin patofizyolojisi ve rehabilitasyonu, yoğun bakım hastalarında değerlendirme, yaşam destek ekipmanlarının klinik izlem ve değerlendirmede kullanımı, mekanik ventilasyon, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları, klinik karar verme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersle ilgili içerik ve tanım
2) Kritik hastalık ve solunum yetmezliğinin patofizyolojisi ve vücut sistemlerine etkileri
3) Yoğun bakımda yatan kritik hastalarda değerlendirme
4) Yoğun bakımda yatan kritik hastalarda değerlendirme
5) Solunum eğitimi ve akciğer volümünü artırma yaklaşımları
6) Yoğun bakımda havayolu temizleme teknikleri
7) Ara Sınav
8) Kritik hastada komplikasyonları önlenmesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri-1
9) Kritik hastada komplikasyonları önlenmesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri-2
10) Yoğun bakımda hasta mobilizasyonu ve egzersiz
11) Yaşam destek ekipmanlarının klinik izlem ve değerlendirmede kullanımı
12) Mekanik ventilasyonda olan hastaya yaklaşım ve mekanik ventilasyondan ayrılma
13) Yoğun bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyonda klinik karar verme
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Harden B, Cross J, Broad MA, Quint M, Ritson P, Thomas S. Respiratory Physiotherapy: An On-Call Survival Guide. Edinburgh: Churchill Livingstone. 2nd ed. 2009.
2. Pryor JA, Prasad AS. Physiotherapy for Respiratory and Cardiac problems: Adults and Pediatrics. 4th ed. Edinburgh: Churchill Livingstone; 2008.
3. DeTurk W, Cahalin L. Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy. An Evidence-Based Approach. 2nd ed. United States: McGraw-Hill Medical; 2010.
4. Fatih Erbahçeci. Temel Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Hipokrat Yayınevi, Ankara, 2019.
5. Fizyoterapi ve Rrehabilitasyon-3, Pelikan Tıp Teknik Kitapevi, Ankara, 2019.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak.
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek.
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek.
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak.