Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
|
Dersin Amacı: |
16 yıllık geçmişiyle, bir nevi uçucu olmayan internet radyosu; mobilden erişilebilen sesli içerik paketleri/dizileri veya en basit tabiri ile sesli blog olarak tanımlanabilecek podcast bir iletişim formatı olarak New York Times'dan, BBC'ye, Spotify'dan, Microsoft'a, Nilay Örnek'ten Mark Zuckerberg'e haber mecraları, markalar, platformlar, gazeteciler ve ünlülerin gündeminde olmasına ve hem dinleyici ilgisi, hem de reklam payı/yatırım bakımından büyük ilgi görse de Türkiye'de ise maalesef yeterince tanınmamakta, tanınsa da anlaşılamamaktadır. Yeni medyanın kısa tarihi içinde bile yeni sayılabilecek bu sesli hikaye anlatım formatını tanıtmak, teori ve pratiğini bir arada öğrencilere uygulamalı olarak aktarmak ve Türkiye'ye yeni, özgün, dünya standartlarında podcast yayınları ve yayıncıları kazandırmak bu dersin amacıdır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Bir podcast içeriğinin analizi |
|
3) |
Dünyada ve Türkiye'de podcast ekosistemine genel bakış |
|
4) |
Podcast için konu, tema ve format belirleme |
|
5) |
Podcast için hedef kitle ve gelir modeli belirleme |
|
6) |
Podcast tanıtım ve pazarlama araçları |
|
7) |
Podcast kayıt araçları |
|
8) |
Podcast editing, mixing ve mastering |
|
9) |
Podcast dağıtım araçları |
|
10) |
Podcast verilerinin toplanması ve incelenmesi |
|
11) |
Podcast bölümü için içerik hazırlama |
|
12) |
Podcast bölümü kaydı |
|
13) |
Podcast bölümünün kayıt sonrasında düzenlenmesi |
|
14) |
Podcast bölümünün dağıtımı, tanıtımı ve veri analizi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
1 |
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
5 |
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
2 |
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
4 |
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
3 |
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
3 |
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
3 |
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
4 |
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
4 |
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
5 |