ANI3201 Visual EffectsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI3201 Görsel Efekt Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere görsel efekt tasarımı sırasında kullanılan, prodüksiyon ve post-prodüksiyon endüstrisinde standart kabul edilen teknik donanım, yazılım teknolojileri ve uzmanlık teminolojileri konusunda altyapı ve donanım kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Pre-Prodüksiyon başta olmak üzere Görsel Efekt teknikleri içeren bir çekim öncesi ve çekim sırasında yapılması gereken teknik hazırlık süreci konusunda güncel bilgiler ile donatılmış olacaklardır.

2. Post-Prodüksiyon sektöründe görev alan tüm alan uzmanlıklarını (modeler, rigger, texture artist, character animator, compositing artist, roto artist, matte painter, CFX, FX Artist, matchmove artist) ve bu süreçlerde geçerli sorumlulukları tanımlayabileceklerdir.

3. Görsel Efekt içeren bir yapımın her aşamasında üretilen içeriğin uygulanış tekniklerini, kullanılan yazılım ve teknolojileri analiz edebilecek ve özümseyebileceklerdir.

4. Greenbox video çekim teknikleri ve görsel efekt üretimi sürecinde post-prodüksiyon işlemlerini kolaylaştırmak için kullanılan ekipmanların ve görsel efekt uygulaması amacıyla değiştirilen yardımcı ekipmanların üretilmesi ve hazırlanması sürecine hakim olacaklar ve profesyonel kalitede post-prodüksiyon tasarımı konusunda altyapı kazanacaklardır.

5. Prodüksiyon ve Post-prodüksiyon süreçleri arasında tüm dünyada kullanılan pipeline yazılım ve donanım süreci konusunda bilinçlenecek ve başarılı bir prodüksiyon sürecinin yönetimi için gerekli anahtar unsurlar konusunda güncel bilgi ve alyatpıya sahip olacaklardır.

6. Video gerçek mekan çekimleri ile 3D animasyon tasarımlarını birleştirerek inandırıcılığı yüksek bir görsel efekt sahnesi üretimi sırasında kullanılan tüm compositing ve color grading teknikleri hakkında endüstri standartlarında profesyonel seviyede bilgi ve altyapı kazanacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilere sinema filmlerinde kullanılan görsel efektlerde uygulanan teknikleri, tasarladıkları 3D Animasyon karakteri, eşya ve/veya araç gibi tasarımları gerçek çekim ile birleştirip iki farklı disiplini başarılı bir şekilde kullanabilme teknik beceri ve bilgi edinmelerini sağlayacak tüm Görsel Efekt teknik aşamalarını ve uygulamalarını içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon, Görsel Efekt teknik ve terimlerinin incelenmesi
2) Görsel Efekt içeren bir çekimin planlanması
3) Greenbox çekim teknikleri
4) Video Kameralar ile çekim biçimleri, Görsel Efekt için teknik gereklilkler
5) Kamera Hareketi Yakalam (matchmove) Teknikleri
6) Pre-Production ve Pre-vis süreçlerinin irdelenmesi
7) Compositing teknikleri ve 3D Animasyon yazılımlar arasındaki ilişkinin irdelenmesi
8) Rotoskop ve Maskeleme teknikleri
9) 3D Animasyon ve Video çekimlerinin birleştirilme yöntemleri
10) Çekim sırasında Post-prodüksiyon sürecini hızlandıracak teknikler ve ekipmanların irdelenmesi
11) Sayısal Renk Uzayı ve Derecelendirme teknikleri
12) Pipe-line yazılım uygulama ve teknikleri ile Çekimli Görsel Efekt Prodüksiyon sürecinin yönetimi
13) Color Grading yazılımları ve donanımlarının irdelenmesi
14) Stok görüntüler veya video çekimler ile görsel efekt üretimi tekniklerinin final projelerine adaptasyonu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödül kazanmış yapımların Görsel Efekt içeren sahnelerinin anlatıldığı ve incelendiği yapım aşamalarını içeren görsel ve videolar düzenli bir biçimde iletilecektir. Stüdyolar ve Post-Prodüksiyon şirketleri tarafından oluşturulan belgesel niteliğindeki teknik anlatım ve inceleme yazı/video materyalleri de öğrencilere iletilecektir.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 6 % 20
Ödev 4 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 6 2 12
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 4 4 16
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.