SOC1005 Introduction to AnthropologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC1005 Antropolojiye Giriş Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu dersin iki yönlü amacı vardır: İlki, öğrencilerin antropolojinin kültür, doğa, etnografi, sosyal tabakalar, akrabalık sistemler, ırk, toplumsal cinsiyet, evlilik, cinsiyet, din gibi temel kavram ve fikirlerini tanımalarıdır. Bu temel kavram, düşünce ve konuların kavranmasını geliştirmek için dünyadaki birçok insan grubundan örnekler kullanılır. İkinci olarak, Türkiye toplumunun bilinçli bir analizini yapabilmek için bu kavram ve perspektifleri hayatımızla ilişkilendiriyoruz.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

(1)Antropolojiyi, kökenlerini ve ortaya çıkış koşullarını anlamak.

(2)Antropolojinin ana kavramlarını anlamak.

(3)Antropoloji ve Sömürgecilik ilişkisini anlamak

(4)Kültürün kavramsallaştırılmasına dair bir perspektif geliştirmek

(5) Akrabalık, aile ve evlilik gibi temel sosyokültürel kurumları incelemek

(6)Doğanın kavramsallaştırılmasını geliştirmek. Doğa ve kültür arasındaki ilişkiyi incelemek.

(7)Günlük hayatımızda sorgulamadan kabul ettiğimiz kavramlar hakkında eleştirel bir perspektif geliştirmek

(8)Antropolojik kavram ve teorileri var olan sosyo-kültürel pratiklerle ilişkilendirme becerisi kazanmak.

(9)İnsanlığın kültürel çeşitliliğini kavramak.

Dersin İçeriği

Bu ders, iki bölüme ayrılır: İlk bölümde, öğrencilere antropolojinin kökenleri, kapsamı ve ana paradigmaları incelenerek ve kültürün ne olduğuna dair bir teorik anlayış geliştirilerek antropoloji dünyası tanıtılır. İkinci bölümde, aile, akrabalık, toplumsal cinsiyet ve doğa gibi bazı temel antropolojik konu ve başlıklar, ilk bölümde geliştirilen temel perspektifleri kullanılarak incelenir.

Dersin öğretim yöntemleri klasik öğrenme yöntemlerinin yanı sıra okuma, bireysel çalışma ve teknoloji destekli öğrenme, eğitsel oyun, işbirliğine dayalı öğrenme ve tartışma şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve dersin çerçevesinin tanıtılması Malinowski, B. (1922). Introduction: The subject, method and scope of this inquiry. Argonauts of the Western Pacific.
2) Antropoloji nedir? Antropolojide yöntem Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016). Anthropology: A global perspective. Pearson Education. Chp 6.
3) Fiziksel antropoloji Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016). Anthropology: A global perspective. Pearson Education. Chp 6.
4) Tarım toplumuna geçiş Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016). Anthropology: A global perspective. Pearson Education. Chp 7&8.
5) Antropoloji kuramları I Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016). Anthropology: A global perspective. Pearson Education. Chp 13.
6) Antropoloji kuramları II Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016). Anthropology: A global perspective. Pearson Education. Chp 13.
7) Kültür ve etnografi Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016). Anthropology: A global perspective. Pearson Education. Chp 10. Spradley, J. P., & McCurdy, D. W. (2012). Conformity and conflict: Readings in cultural anthropology. Jill Potash, p: 1-22.
8) Üretim, Dağıtım ve Tüketim Paternleri I Spradley &McCurdy p: 142-153 & 165-177
9) Üretim, Dağıtım ve Tüketim Paternleri II Lappé, F. M., Collins, J., & Fowler, C. (1977). Food first. Beyond the myth of scarcity. Houghton Mifflin Co. Chp: 11, 12, 15.
10) Küreselleşme I Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016) Chp 20.
11) Küreselleşme II Shaker Ardekani, R., & Rath, J. (2020). Coffee people in Tehran, Glasgow and Amsterdam. Journal of Consumer Culture, 20(1), 122-140. Greve, M. (2021). Musical diversity and the struggle for identities. In The Routledge Handbook on Contemporary Turkey (pp. 257-268). Routledge.
12) Toplumsal cinsiyet ve aile Spradley, J. P., & McCurdy, D. W. (2012) Jill Potash, p: 179-192  https://news.un.org/en/story/2022/09/1126171
13) İktidar ve siyaset Demirer, S. Ö. (2011). Anthropology as a nation-building rhetoric: the shaping of Turkish anthropology (from 1850s to 1940s). Dialectical Anthropology, 35(1), 111-129.
14) Sonuç Bu hafta için okuma bulunmamaktadır. Genel tekrar yapılacaktır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Diğer gerekli okumalar Itslearning üzerinden öğrencilerle paylaşılacaktır. Herhangi bir materyale erişimde sorun yaşarsanız, lütfen dersin öğretim görevlisi ile iletişime geçin.

Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course.
Diğer Kaynaklar: Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016). Anthropology: A global perspective. Pearson Education.

Spradley, J. P., & McCurdy, D. W. (2012). Conformity and conflict: Readings in cultural anthropology. Jill Potash.  

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 15 15
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.