FAE1007 Medical Services CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLK VE ACİL YARDIM (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLK VE ACİL YARDIM (İNGİLİZCE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FAE1007 Sağlık Hizmetlerinde İletişim Güz 2 0 2 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı iletişim temel kavramları ve modellerini tanımlamak; yeni iletişim teknolojilerini incelemek; öğrencilere kişilerararsı iletişim, ekip çalışması, problem çözme stratejileri ve iletişimdeki etik konular ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Etkili konuşma ve aktif dinleme becerilerini kullanır.
2- Yeni iletişim teknolojileri ile ilgili farklı görüşleri analiz eder.
3- İletişimdeki etik konuları tanımlar.
4- Ekip çalışmasının temel ilkelerini uygular.

Dersin İçeriği

Bu ders iletişim kavramı, iletişim fonksiyonları, iletişimde etik konular, iletişim kuramları, iletişim yolları ve iletişim çeşitleri, iletişim engelleri, yeni iletişim teknolojileri, ekip çalışması ve problem çözme teknikleri, etkili konuşma ve aktif dinleme becerileri ile ilgili konuları kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Yok
2) İletişim Kavramı ve Tanımlar Yok
3) İletişim Modelleri Yok
4) İletişim Yolları ve İletişim Çeşitleri Yok
5) İletişim Engelleri ve İletişim Çatışmaları Yok
6) Yeni İletişim Teknolojileri Yok
7) Ekip Çalışması Yok
8) Kitle iletişimi Yok
9) Örgütsel İletişim Yok
10) Kişilerarası İletişimde Önemli Unsurlar Yok
11) Topluluk ile etkili iletişim kurma yöntemleri Yok
12) Etkili konuşma ve aktif dinleme stratejileri Yok
13) Hasta ile İletişim Yok
14) Sağlık Kurumlarında İletişim Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Okay, A. Sağlık İletişimi, MediaCat Kitapları, İstanbul, 2009.
2- Dursun, Ö.Ö. İletişimde Dönüşümler – Bilgi ve İletişim Teknolojileri Işığında Dönüşümler, Ed. Ferhan Odabaşı, 2010.
Diğer Kaynaklar: 1- Güngör, N. İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2011.
2- Tutar, H. Örgütsel İletişim, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. 3
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme 3
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme 1
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme 5
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme 4
6) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme 3
7) Alan terminolojisini etkin kullanabilme 2
8) Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama 3
9) Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme 2
10) Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama 2
11) Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma 3