SOC2007 Sociological PerspectivesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC2007 Sosyolojik Yaklaşımlar Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders farklı sosyolojik perspektiflerin analizidir. Bu bağlamda sosyal teorileri ve sosyal konuları nasıl anlattıkları değerlendirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

1) Farklı sosyolojik teorileri analiz etmek.
2) Klasik sosyoloji kuramlarını eleştirel bir gözle değerlendirmek.
3) Sosyal eşitsizlik ve sınıf konusunda eleştirel değerlendirmede bulunabilmek .
4) Sosyal teoriler ile güncel olayları ilişkilendiribilmek.
5) Sosyal tabakalaşma ve eşitizlik konusunda araştırma tasarlamak.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler klasik ve güncel sosyolojik kuramlar analiz edilecektir. Ana teorilerin yanısıra Auguste Comte, Emile Durkheim, Karl Marx, Max Weber’in yazıları değerlendirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş: Sosyolojik Teori Nedir?
2) Giriş: Toplum ve ilüzyon Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
3) Paris’in Tanrıları: Saint Simon ve Comte Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
4) Yeraltı sosyolojisi: Karl Marx Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
5) En son beyefendi: Alexis de Tocqueville ve Nietzsche’s Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
6) Film ve tartışma Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
7) Konu tekrarı ve ara sınav
8) Protestan ahlakı ve kapitalizm Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
9) Dreyfus'un İmparatorluğu: Emile Durkheim Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
10) Görünmez dünyanın keşfi Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
11) Sosyal sistemin yaratılması Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
12) Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
13) Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
14) Ödev teslimi ve Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The discovery of society, Collins and Makowsky
http://www.mcgraw-hill.co.uk/html/0071267603.html
Sociological classics, edited by Kauzlarich
http://vig.pearsoned.co.uk/catalog/academic/product/0,1144,0131918060,00.html

And weekly readings

Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.