Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş:
Sosyolojik Teori Nedir?
|
|
2) |
Giriş: Toplum ve ilüzyon
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
3) |
Paris’in Tanrıları: Saint Simon ve Comte
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
4) |
Yeraltı sosyolojisi: Karl Marx
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
5) |
En son beyefendi: Alexis de Tocqueville ve Nietzsche’s
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
6) |
Film ve tartışma
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
7) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
8) |
Protestan ahlakı ve kapitalizm
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
9) |
Dreyfus'un İmparatorluğu: Emile Durkheim
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
10) |
Görünmez dünyanın keşfi
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
11) |
Sosyal sistemin yaratılması
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
12) |
Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
13) |
Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
14) |
Ödev teslimi ve Sunumlar
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|