SOC4051 Seminar IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC4051 Seminer I Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, ileri seviyede bir sosyoloji semineri dersidir. Ders aynı zamanda teori, araştırma ve uygulamayı bütünleştirme amacıyla oluşturulmuştur ve birçok disiplini içinde barındırmaktadır. Dönem süresince ders, çatışmadan kaçınma ve çözüm sağlama yöntemlerine odaklanmaktadır. Ders öncelikli olarak, sosyoloji ve ilgili alanlarda oluşturulan klasik ve çağdaş çatışma çözümü teorilerini inceler. İkinci olarak, gözetim toplumlarında ve bir çok farklı toplumda işleyen çatışmanın şiddetlenişi ve çatışmanın önlenmesi tekniklerini inceler. Üçüncü olarak, farklı toplumlarda yaşanan çatışma, suç ve yasal konular arasındaki ilişkiyi inceler. Son olarak ders, sınıf, toplumsal cinsiyet, din, etnisite ve milliyet gibi unsurların kesişimlerini, çatışmanın çözümü ve çatışmanın önlenmesi bağlamında çözümler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
(1) Çatışma kavramına yönelik farklı kavramsal yaklaşımlar bilgisi sahibi olduğunu göstermek ve çatışmaya yönelik temel teorileri karşılaştırmak.
(2)İnsan davranışlarının farklı yönlerini ve toplumsal sistemleri açıklayan temel kuramları öğrenmek ve bu teorileri çatışmanın kökeni, kaynakları ve toplumsal değişim sürecinde çatışmanın rolüyle bağdaştırmak.
(3)Gruplar arasında yaşanan müzakere, arabuluculuk, ve taraf tutma durumlarını tanımlamak
(4)Çatışma, devlet ve toplum konularına ilişkin, kavramsal ve analitik düşünce sistemi kazandığını göstermek.
(5)Kuramsal fikirleri (Çatışmayla alakalı), özel çatışma vakalarına uyarlamak.
(6)Farklı teorilerden faydalanarak yapılan çatışma analizlerinde mikro ve makro düzeyde ilişki kurmak.
(7)Belirlenen bir konuda, kaynak taramasının ardından meta-analiz yapmak.
(8) Çatışma konusuna bağlı olan bir araştırma projesi dizayn etmek ve bunu dinleyiciye sunmak.
(9)Ayrıntılı bir araştırma metodolojisini içeren, kuramsal çerçeve ve kaynak taramayı kapsayan bir araştırma projesi yazmak. Bu, dersin ikinci kısmında (Seminer II) yazılacak olan tamamlanmış tez çalışmasının ilk adımıdır.
(10)Yerel ve küresel seviyede, çatışmayla ilgili konularda farkındalık geliştirmek.
(11) Araştırma sorunsalını sınıfta sözlü olarak sunmak

Dersin İçeriği

Ders, dört ana bölümden oluşmaktadır. Birincisi ders, sosyoloji ve ilgili alanlarda oluşturulan klasik ve çağdaş çatışma çözümü teorilerini inceler. İkinci olarak, gözetim toplumlarında ve örnek olay incelemesi ile seçilmiş bir çok farklı toplumda işleyen çatışmanın şiddetlenişi ve çatışmanın önlenmesi tekniklerini inceler. Üçüncü olarak, farklı toplumlarda yaşanan çatışma, suç ve yasal konular hakkındaki teorilere odaklanır. Son olarak ders, sınıf, toplumsal cinsiyet, din, etnisite ve milliyet gibi unsurların kesişimlerini, çatışmanın çözümü ve çatışmanın önlenmesi bağlamında çözümlemektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giris Derslerin ilk haftası, derse giriş ve materyeller
2) Yozlaşma fenomeni:giriş
3) Dünyada yozlaşma ve anti-yozlaşma söylemi Okuma: Ivan Krastev: When “Should” Does Not Imply “Can”: The Making of the Washington Consensus on Corruption
4) Avrupa ve ulaslararası Anti-yozlaşma rejimleri Makaleler ve internetteki seminer aracı (www.soziologie.uni-konstanz.de/sac/seminar-tool)
5) Avrupa ve uluslararası anti-yozlaşma rejimleri 2 Makaleler ve internet seminer araçları(www.soziologie.uni-konstanz.de/sac/seminar-tool)
6) Avrupa Birliği araşrıma projesi "Suç ve Kültür": Yozlaşmanın Sosyolojik olarak anlaşılması Okuma: Giannakopoulos, A./Maras, K./Tänzler, D: Breaking New Ground in Corruption Research, Discussion Paper Series, Konstanz University, No 1, 2006 (internetten ulaşılabilir)
7) Araştırma projesi: metodoloji Okuma: Angelos Giannakopoulos/Konstandinos Maras/Dirk Tänzler Breaking New Ground in Corruption Research, Research Project “Crime and Culture”, Discussion Paper Series, University of Konstanz, Discussion Paper No 1, 2007 (accessible in the internet seminar tool)
8) Araştırma projesi sonuçlarının analizi 1: Bulgaristan'da yozlaşmanın algılanışı Okuma: Article on Crime and Culture Project Results in: Giannakopoulos, A./Maras, K./Tänzler, D.: Perceptions of Corruption and Their Relevance to Anti-corruption Measures: Research Findings of the EU-Project “Crime and Culture”, in: Stephanie Thiel/Thomas Kliche (eds.): Korruption – Forschungsstand, methodische Ansätze, Handlungsmöglichkeiten pp. 115-151
9) Araştırma projesi sonuçlarının analizi 2: Romanya'da yozlaşma algıları Okuma: Article on Crime and Culture Project Results in: Giannakopoulos, A./Maras, K./Tänzler, D.: Perceptions of Corruption and Their Relevance to Anti-corruption Measures: Research Findings of the EU-Project “Crime and Culture”, in: Stephanie Thiel/Thomas Kliche (eds.): Korruption – Forschungsstand, methodische Ansätze, Handlungsmöglichkeiten, pp. 115-151
10) Araştırma projesi sonuçlarının alanizi 3: Yunanistan'da yozlaşma algıları Okuma: Article on Crime and Culture Project Results in: Giannakopoulos, A./Maras, K./Tänzler, D.: Perceptions of Corruption and Their Relevance to Anti-corruption Measures: Research Findings of the EU-Project “Crime and Culture”, in: Stephanie Thiel/Thomas Kliche (eds.): Korruption – Forschungsstand, methodische Ansätze, Handlungsmöglichkeiten, pp. 115-151
11) Araştırma projesi sonuçları analizi 4. Türkiye'de yozlaşma algıları Okuma: Article on Crime and Culture Project Results in: Giannakopoulos, A./Maras, K./Tänzler, D.: Perceptions of Corruption and Their Relevance to Anti-corruption Measures: Research Findings of the EU-Project “Crime and Culture”, in: Stephanie Thiel/Thomas Kliche (eds.): Korruption – Forschungsstand, methodische Ansätze, Handlungsmöglichkeiten, pp. 115-151
12) Araştırma projesi sonuçları analizi 5: Hırvatistan'da yozlaşma algıları Okuma: Article on Crime and Culture Project Results in: Giannakopoulos, A./Maras, K./Tänzler, D.: Perceptions of Corruption and Their Relevance to Anti-corruption Measures: Research Findings of the EU-Project “Crime and Culture”, in: Stephanie Thiel/Thomas Kliche (eds.): Korruption – Forschungsstand, methodische Ansätze, Handlungsmöglichkeiten, pp. 115-151
13) Yeni anti- yozlaşma stratejiler Okuma: Ben Elers/Angelos Giannakopoulos/Dirk Tänzler: Citizens’ Participation and Anti-corruption: The Advocacy and Legal Advice Centres of Transparency International and the EU-funded Project “ALACs”, EU-Project ALACs, Discussion Paper Series, University of Konstanz, Discussion Paper No 3, 2010 (accessible in the internet seminar tool)
14) Derslerin sonu
15) Final sınavı
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbooks
1. The Social Construction of Corruption in Europe: An Introduction, in: D. Tänzler/K. Maras/A. Giannakopoulos (eds.): The Social Construction of Corruption in Europe, Surrey 2012: Ashgate Publishing Group, pp. 1-40
2. Ivan Krastev: When “Should” Does Not Imply “Can”: The Making of the Washington Consensus on Corruption
3. Jan Senior Corruption - The World's Big C. London 2006 4. J. Girling: Corruption, Capitalism, and Democracy. London/New York 1997
Web Sources
1. “Crime and Culture” EU-Project: www.uni-konstanz.de/crimeandculture
2. “ALACs” EU-Project: http://www.soziologie.uni-konstanz.de/alacs/
3. Transparency International: www.transparency.org
4. United Nations Convention against Corruption: http://www.unodc.org/unodc/en/treaties/CAC/
5. OECD Convention on Combating Bribery of Foreign Public Officials in International Business Transactions:
http://www.oecd.org/daf/briberyininternationalbusiness/anti-
briberyconvention/oecdconventiononcombatingbriberyofforeign
publicofficialsininternational businesstransactions.htm
6. Council of Europe - Group of States against corruption (GRECO):
http://www.coe.int/t/dghl/monitoring/greco/default_en.asp
7. European Commission – Home Affairs – Corruption:
http://ec.europa.eu/dgs/home-affairs/what-we-do/policies/organized-crime-and-human-trafficking/corruption/index_en.htm
Diğer Kaynaklar: 1. Angelos Giannakopoulos/Konstandinos Maras/Dirk Tänzler: Perceptions of Corruption and Their Relevance to Anti-corruption Measures: Research Findings of the EU-Project “Crime and Culture”, in: Stephanie Thiel/Thomas Kliche (eds.): Korruption – Forschungsstand, methodische Ansätze, Handlungsmöglichkeiten, pp. 115-151 (co-authors Konstadinos Maras and Dirk Tänzler)
2. Angelos Giannakopoulos/Konstandinos Maras/Dirk Tänzler Breaking New Ground in Corruption Research, Research Project “Crime and Culture”, Discussion Paper Series, University of Konstanz, Discussion Paper No 1, 2007
3. Ben Elers/Angelos Giannakopoulos/Dirk Tänzler: Citizens’ Participation and Anti-corruption: The Advocacy and Legal Advice Centres of Transparency International and the EU-funded Project “ALACs”, EU-Project ALACs, Discussion Paper Series, University of Konstanz, Discussion Paper No 3, 2010
4. Eric M. Uslaner: Corruption, Inequality and the Rule of Law. Cambridge 2008 5. Martin J. Bull/James L. Newell (eds.): Corruption in Contemporary Politics. New York 2003 6. Arvind K. Jain (ed.): The Political Economy of Corruption. London/New York 2001

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 1 24 24
Ödevler 1 24 24
Final 1 48 48
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler