DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL4002 | Azınlık Edebiyatı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÖNÜL BAKAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders Amerikan azınlık edebiyatını sosyopolitik bir çerçevede incelemeyi amaçlamaktadır. Zenci, İtalyan, Yahudi, Irlandalı ve diğer 19. ve 20. yüzyıl göçmen edebiyatını inceleyecektir. İncelenecek olan temalar, etnik ayırım, asimilasyon, entegrasyon ve ‘eritme kabı’ tema ve kuramlarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler, * Geleneksel metinlerin dışındaki tema ve edebi biçimleri öğrenecek * Amerikalı kimliğinin farklı açılarını görecek * Kendi bakış açılarını kullanarak farklı konular hakkında eleştirel kompozisyonlar yazacaklar. |
Bu ders Amerikan azınlık edebiyatını sosyopolitik bir çerçevede incelemeyi amaçlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | Okuma |
2) | House Made of Dawn Tartışma/ Analiz | Okuma |
3) | House Made of Dawn devam | Okuma |
4) | Passages from theoreticians | Okuma |
5) | The Color Purple tartışma /analiz | Okuma |
6) | The Color Purple devam | Okuma |
7) | Roots | |
8) | Bless Me Ultima Tartışma/Analiz | Okuma |
9) | Bless Me Ultima devam | Okuma |
10) | Jasmine | Okuma |
11) | Jasmine devam | Okuma |
12) | Joy-Luck Club tartışma/ analiz | Okuma |
13) | Joy-Luck Club devam | |
14) | Farklı otobiyografilerden Bölümler | Okuma |
15) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | N. Scott Momaday, House Made of Dawn ( New York: Harper Perennial, 1999). Alice Walker, The Color Purple (Orlando, FL: Mariner Books, 2006). Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima (New York: Grand Central Publishing, 1994). Amy Tan, The Joy Luck Club (London: Penguin, 2006). Bharati Mukherjee, Jasmine (New York: N. Scott Momaday, House Made of Dawn ( New York: Harper Perennial, 1999). Alice Walker, The Color Purple (Orlando, FL: Mariner Books, 2006). Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima (New York: Grand Central Publishing, 1994). The tv series Roots |
Diğer Kaynaklar: | Passages from: Henry Louis Gates Jr., The Signifying Monkey: A Theory of African-American Literary Criticism. Werner Sollors, Beyond Ethnicity Gloria Anzaldua, Borderlands/La Frontera W. E. B. Du Bois, The Souls of Black Folk Edward Said, Out of Place Richard Rodriguez, Hunger of Memory Marie Lauret et al., Beginning Ethnic American Literature |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |