ACL4002 Ethnic LiteratureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ACL4002 Azınlık Edebiyatı Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. GÖNÜL BAKAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders Amerikan azınlık edebiyatını sosyopolitik bir çerçevede incelemeyi amaçlamaktadır. Zenci, İtalyan, Yahudi, Irlandalı ve diğer 19. ve 20. yüzyıl göçmen edebiyatını inceleyecektir. İncelenecek olan temalar, etnik ayırım, asimilasyon, entegrasyon ve ‘eritme kabı’ tema ve kuramlarıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler,

* Geleneksel metinlerin dışındaki tema ve edebi biçimleri öğrenecek
* Amerikalı kimliğinin farklı açılarını görecek
* Kendi bakış açılarını kullanarak farklı konular hakkında eleştirel kompozisyonlar yazacaklar.

Dersin İçeriği

Bu ders Amerikan azınlık edebiyatını sosyopolitik bir çerçevede incelemeyi amaçlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Okuma
2) House Made of Dawn Tartışma/ Analiz Okuma
3) House Made of Dawn devam Okuma
4) Passages from theoreticians Okuma
5) The Color Purple tartışma /analiz Okuma
6) The Color Purple devam Okuma
7) Roots
8) Bless Me Ultima Tartışma/Analiz Okuma
9) Bless Me Ultima devam Okuma
10) Jasmine Okuma
11) Jasmine devam Okuma
12) Joy-Luck Club tartışma/ analiz Okuma
13) Joy-Luck Club devam
14) Farklı otobiyografilerden Bölümler Okuma
15) Final sınavı
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: N. Scott Momaday, House Made of Dawn ( New York: Harper Perennial, 1999).
Alice Walker, The Color Purple (Orlando, FL: Mariner Books, 2006).
Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima (New York: Grand Central Publishing, 1994).
Amy Tan, The Joy Luck Club (London: Penguin, 2006).
Bharati Mukherjee, Jasmine (New York: N. Scott Momaday, House Made of Dawn ( New York: Harper Perennial, 1999).
Alice Walker, The Color Purple (Orlando, FL: Mariner Books, 2006).
Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima (New York: Grand Central Publishing, 1994).
The tv series Roots

Diğer Kaynaklar: Passages from:
Henry Louis Gates Jr., The Signifying Monkey: A Theory of African-American Literary Criticism.
Werner Sollors, Beyond Ethnicity
Gloria Anzaldua, Borderlands/La Frontera
W. E. B. Du Bois, The Souls of Black Folk
Edward Said, Out of Place
Richard Rodriguez, Hunger of Memory
Marie Lauret et al., Beginning Ethnic American Literature

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Sunum / Seminer 1 4 4
Ödevler 5 8 40
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.