PİLOTAJ (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL4005 | Edebiyat ve Film | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, farklı edebiyat eserlerinden esinlenerek yapılmış filmlerin incelenmesi üzerine kurulmuştur. Öğrencilerin yazılı metnin beyaz perdeye ne şekilde aktarıldığı, sapmalar ve farklı yorumlar üzerine eleştiri ve tartışma yapmaları budersin interaktif hale gelmesini sağlayacaktır. Bu gibi degerlendirmelerde J.Steinbeck’in ‘Gazap Üzümleri’ ve J.F.Cooper’in’Mohikanların Sonuncusu’ ve filme uyarlamaları iyi birer örnek olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin amacı roman kısa öykü ve/veya oyunların film olarak beyaz perdeye nasıl yansıtıldığını göstermektir. |
edebiyat yapıtları ve onların beyaz perdeye uyarlamalarının karşılaştırması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) | ||
15) | ||
16) |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Truman Capote: Breakfast at Tiffany’s (film: Breakfast at Tiffany’s) 2. Harper Lee: To Kill a Mockingbird (film: To Kill a Mockingbird) 3. Amy Tan: Joy Luck Club (film: Joy Luck Club) 4. Jane Austen: Pride and Prejudice ( Film:Lost in Austen) |
Diğer Kaynaklar: | Film History, Thomas& Bordwell |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 89 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Havacılıkla ilgili problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri veya kavramları uygular | 3 |
2) | Verileri analiz eder ve yorumlar | 5 |
3) | Çok disiplinli ve çeşitli ekiplerde etkin bir şekilde çalışır | 5 |
4) | Profesyonel ve etik kararlar verir | 3 |
5) | Hem yazılı hem de sözlü iletişim becerilerini kullanarak etkili iletişim kurar | 4 |
6) | Hayat boyu öğrenme ihtiyacını kabul eder | 5 |
7) | Profesyonel uygulama için gerekli teknikleri, becerileri ve modern teknolojiyi kullanır | 4 |
8) | Ulusal ve uluslararası havacılık ortamını değerlendirir | 3 |
9) | Havacılık alanındaki çağdaş sorunları belirler ve çözmede ilgili bilgileri uygular | 3 |
10) | İş sürdürülebilirliği bilgisini havacılık sorunlarına uygular | 3 |