Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
19. yüzyıl şiirinin, özellikle Whitman & Dickinson şiirinin özet tekrarı ve Modernizme giriş |
Heath Anthology of American Literature, Vol II. |
2) |
Modernizm & Doğalcılık: Stephen Crane & Edwin Arlington Robinson |
Crane: In the Desert (from The Black Riders), ‘A Newspaper is a Collection of Half-Injustices’ (from War is Kind)
Robinson: Richard Cory, Miniver Cheevy, Eros Turannos
|
3) |
T.S. Eliot |
The Waste Land, The Love Song of J. Alfred Prufrock, Gerontion, Journey of the Magi |
4) |
Robert Frost |
Mending Wall, Out Out- , Design, The Road Not Taken, Fire & Ice, Stopping by Woods on a Snowy Evening, The Gift Outright |
5) |
Imgecilik & Ezra Pound |
In a Station of the Metro, Portrait d’un Femme, The River Merchant’s Wife: A Letter, A Pact, The Rest, Cantos. |
6) |
William Carlos Williams |
Poem, Spring and All, The Red Wheelbarrow, The Dance, This Is Just to Say, Death |
7) |
Wallace Stevens |
Sunday Morning, Snowman, Emperor of Ice-Cream, Thirteen Ways of Looking at a Blackbird |
8) |
Genel Tekrar |
|
9) |
Hart Crane |
At Melville’s Tomb, Chaplinesque (Written after Charles Chaplin’s film The Kid , 1921); from Voyages No I, ; To Brooklyn Bridge. |
10) |
Marianne Moore & Theodore Roethke |
Moore: Poetry, The Past is the Present, New York, A Grave, The Student, In Distrust of Merits
Roethke: Root Cellar, My Papa’s Waltz, The Waking, I Knew a Woman
|
11) |
e.e. cummings |
l(a , she being Brand, next to of course god america i; thy fingers make early flowers of, in Just-, anyone lived in a pretty bow town, Buffalo Bill’s, my sweet old etcetera, since feeling is first, o sweet spontaneous, somewhere i have never travelled, gladly beyond; spring is a perhaps hand. |
12) |
Langston Hughes & Harlem Renaissance |
Harlem, Same in Blues, Weary Blues, Theme for English B |
13) |
Adrienne Rich |
Adrienne Rich: Diving into the Wreck, Living in Sin, Rape, Storm Warnings, Face to Face, A Valediction Forbidding Mourning (after John Donne’s poem). |
14) |
Gizdökümcü Şiir / Confessional Poetry |
John Berryman: Dream Songs 14, 29, 76, A Professor’s Song.
Robert Lowell: Skunk Hour, To Speak of Woe That Is in Marriage, Mr. Edwards and the Spider, Eye and Tooth.
Sylvia Plath: Daddy, Guardian, Elm, Mirror, Metaphors, Morning Song, Lady Lazarus, Ariel, Edge,Words.
Anne Sexton: The Kiss, Lobster, You, Dr. Martin, All My Pretty Ones, Sylvia’s Death.)
|
15) |
Yarıyılsonu Sınavı |
|
16) |
Yraıyılsonu Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
3) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
|
4) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
|
5) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
6) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
8) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|