ACL3004 American Novel IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ACL3004 Amerikan Romanı II Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. GÖNÜL BAKAY
Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu derste 20. Yüzyıl Amerikan düzyazısından örnek roman ve öyküler incelenecektir. Seçilen yapıtlar özellikle Doğalcılık, İzlenimcilik, Modernizm ve diğer edebi akımları örnekleyen yapıtlar ve ‘savaş sonrası’ kuşaklardan yazarlar arasından seçilecektir. İşlenecek yazarlar arasında şu isimler sayılabilir S. Anderson, J. London, E. Hemingway, F.S. Fitzgerald, T. Capote, W. Faulkner, J. Steinbeck, K. A. Porter, J. Kerouac, T. Capote; C. Mc Cullers, F. O’Connor, J. D. Salinger, J. Updike, T. Morrison and P. Auster.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenciler 1980li yıllara kadarki 20. Yüzyıl Amerikan düzyazı türünde geniş bir okuma gerçekleştirecekler.
2. Moderniz ve Yitik Kuşak hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3. 20. Yüzyıl tarihi boyunca belli dönemleri temsil eden yapıtların önemi hakkında fikir sahibi olacaklardır.
4. 20. yüzyılın başta gelen edebi akımları hakkında (özellikle Doğalcılık, Modernizm, Gerçekçilik, Simgecilik vb.) fikir sahibi olacaklardır.
5. İkinci Dünya Savaşı sonrası kuşaklar içinde Yıkık (Beat) Kuşak yazarları, gerçekçiler ve Post-modern yazarların yapıtlarını çokkültürlülük açısından da inceleyeceklerdir.
6. 20. yüzyıl yazarlarının hayalgücünü şekillendiren temel fikirler ve kavramları inceleyeceklerdir.
7. 20. yüzyıl Amerikan romanının başta gelen konularını ve meselelerini inceleyip yazılı ve sözlü tartışmayı öğrenceklerdi

Dersin İçeriği

F. Scott Fitzgerald, The Great Gatsby,Sherwood Anderson, “Death in the Woods”,John Steinbeck, The Grapes of Wrath
William Faulkner ve 1940s; (1942, short stories) or one of the Three Famous Short Novels, Ernest Hemingway and the 1950s,The Old Man and the Sea
Truman Capote, “Children on Their Birthdays”, Jerome David Salinger , The Catcher in the Rye, Jack Kerouac & 1960s, On the Road, Toni Morrison & the 1970s, The Bluest Eye, Paul Auster & 1980s, The City of Glass/Cam Kent (First book of The New York Trilogy)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Modernizm and the 1920li yıllar ve Yitik Kuşak F. Scott Fitzgerald, The Great Gatsby
2) Naturalizm & Modernism Sherwood Anderson, “Death in the Woods”
3) Doğalcılık, 1930lar, Büyük Buhran John Steinbeck, The Grapes of Wrath
4) 1930'lar, Naturalizm & Büyük Buhran Gazap Üzümleri romanının H. Ford tarafından yönetilen kült filmi ile karşılaştırılması
5) William Faulkner ve 1940lar A Rose for Emily and Other Stories (1942, short stories) Three Famous Short Novels: Spotted Horses, Old Man, and The Bear (1942, novellas)
6) Ernest Hemingway ve 1950ler The Old Man and the Sea
7) Ernest Hemingway The Old Man and the Sea
8) Genel Tekrar
9) Truman Capote “Children on Their Birthdays”
10) Jerome David Salinger The Catcher in the Rye
11) Jack Kerouac & 1960lar On the Road
12) Jack Kerouac & 1960lar On the Road
13) Toni Morrison & the 1970ler The Bluest Eye
14) Paul Auster & 1980ler The City of Glass (The New York Trilogy-Üçlemenin ilk kitabı)
15) Yarıyılsonu sınavı
16) Yarıyılsonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Okuma listesindeki yapıtlar, the reading list & Heath Anthology of American Literature, Volume II
Diğer Kaynaklar: The Reading Material, Heath Anthology of American Literature, Volume II

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 9 % 10
Küçük Sınavlar 4 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 5 5
Küçük Sınavlar 4 4 16
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.