Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Piksel sanata giriş |
|
2) |
Piksel sanatının özellikleri |
Adobe Premiere ön dersi
|
3) |
Temel Piksel Sanat Teknikleri
|
Proje 1 üzerine Çalışma: İlk deneme
|
4) |
Renkler, aydınlatma, vurgular ve gölgelendirme
|
Proje1 üzerinde çalışma: taslak kesintiler |
5) |
Dithering, dokular, malzemeler, antialiasing ve yaygın hatalar
|
Proje1 üzerinde çalışma: son kurgu |
6) |
Canavar ve araç sprite'ları çizme
|
P1 Son + P2: Kavramlarla Çalışma |
7) |
Nesneleri ve kullanıcı arayüzü öğelerini çizme |
Proje2 üzerinde çalışma: taslak kurgu
|
8) |
VİZE |
Geri bildirim alma ve yineleme
|
9) |
Yukarıdan aşağıya grafikler ve döşeme setleri
|
P2. Ara Tarama Kritikleri
|
10) |
İzometrik grafikler
|
P2 Teslimi + P3. Vaka Üzerinde Çalışma
|
11) |
Sidescoller karo setleri
|
Proje3 üzerinde çalışma: kavram çerçeveleri
|
12) |
Arka plan grafikleri oluşturma
|
Proje3 üzerinde çalışma: malzeme toplama
|
13) |
Temel karakter ve araç animasyonları
|
Proje3 üzerinde çalışma: üretim
|
14) |
Arka plan animasyonları ve paralaks kaydırma
|
Proje3 üzerinde çalışma: üretim
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
3 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
2 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
2 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
4 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
1 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
5 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
1 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
3 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
2 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
4 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
2 |