DİŞ HEKİMLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DENT1006 | Koruyucu Diş Hekimliği ve Toplum Ağız ve Diş Sağlığına Giriş | Güz | 1 | 2 | 4 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞE SENA SARP |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı dişhekimliği öğrencilerine diş halk sağlığı ve koruyucu diş hekimliği için teorik temel sağlamaktır. Bu amaçla öğrencilere halk sağlığı ve koruyucu hekimlik uygulamaları, sık görülen ağız ve diş hastalıkları ve korunma yöntemlerini anlamak için epidemiyoloji yöntemini kullanma bilgi ve becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız: 1- Sağlık, hastalık, enfeksiyon ve korunma kavramlarını tanımlayabilme 2- Sağlık eğitimi ve sağlık hizmetlerini öğrenmek 3- Diş hastalıklarının epidemiyolojik yöntemlerini ve epidemiyolojisini bilmek 4- Diş sağlığı eğitimini belirlemek 5- Ağız hastalıkları indekslerini sınıflandırmak 6- Okul diş sağlığını bilmek 7- Koruyucu diş hekimliğini tanımlamak 8- Diş sağlığı hizmetlerinde etiği tanımlamak |
Koruyucu diş hekimliği, diş hastalıklarının epidemiyolojisi, ağız sağlığı indeksleri, diş sağlığı etiği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon ve Kurs Programına Genel Bakış Beklentiler Sağlık Kavramları, Hastalık ve Enfeksiyon Kavramları | |
2) | Koruyuculuk Konsepti ,Toplum Ağız Halk Sağlığı Uygulamaları | |
3) | Sağlık Eğitimi ,Birincil Sağlık Koruması | |
4) | Sağlık Programları, Toplum Ağız Halk Sağlığına Giriş | |
5) | Epidemiyolojik Yöntemler | |
6) | Diş Çürüklerinin, Periodontal Hastalıkların ve Ağız Kanserlerinin Epidemiyolojisi | |
7) | Ağız Sağlığı Eğitimi | |
8) | Toplum Ağız Sağlığı Uygulamaları | |
9) | Oral Hastalıklar Uygulamaları | |
10) | Planlama Araştırma ve Değerlendirme, Diş hekimliği için İhtiyaçlar ve Kaynaklar | |
11) | Dental Yardımcılar, Okul Dental Sağlığı | |
12) | Koruyucu Diş Hekimliğine Giriş | |
13) | Oral Hastalıkların Önlenmesi ,Birincil Koruyucu Önlemler | |
14) | Çürükten Korunmada Florürün Önemi, Dişhekimliğinde Tabu | |
15) | Özel Gruplar İçin Ağız Sağlığı | |
16) | Etik |
Ders Notları / Kitaplar: | S. S. Hiremath (2016), Textbook of Public Health Dentistry 3rd Ed, Elsevier Joseph John (2018), Textbook of Preventive and Community Dentistry, Public Health Dentistry 3rd Ed CBS Publishers CM Marya (2011), A Textbook of Public Health Dentistry, Jaypee Brothers Medical Publishers |
Diğer Kaynaklar: | S. S. Hiremath (2016), Textbook of Public Health Dentistry 3rd Ed, Elsevier Joseph John (2018), Textbook of Preventive and Community Dentistry, Public Health Dentistry 3rd Ed CBS Publishers CM Marya (2011), A Textbook of Public Health Dentistry, Jaypee Brothers Medical Publishers |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 28 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 28 | 1 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 25 | 4 | 100 |
Sunum / Seminer | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 159 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klinik uygulamasında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler ve bilimsel davranır. | |
2) | Mesleki uygulamalarda profesyonellik ve etiği benimser. | 2 |
3) | Meslektaşları, hasta yakınları, hastalar ve interdisipliner ortamlarda iyi iletişim kurar. | 2 |
4) | Bireysel ve toplumsal diş hekimliği uygulamalarında sağlıklılığı önceler. | 4 |
5) | Mesleki uygulamasında kurumsal liderlik ve yönetim kurallarını uygular. | |
6) | Mesleki uygulamasında bilişim teknolojilerini izler ve uygular. | |
7) | Klinik uygulamalarında tanı ve tedavi süreçlerindeki mesleki kurallarını dikkate alır. | |
8) | Mesleğinin gelişimi açısından girişimciliği destekler. | |
9) | Sürekli teknolojik ve mesleki gelişimini sağlar. | 1 |