DİŞ HEKİMLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DENT1901 | Diş Anatomisi Pratik | Güz | 0 | 6 | 6 | 12 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞE SENA SARP |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, insan dişlerinin temel anatomik ve fizyolojik özelliklerini değerlendirmek, temel manipülatif becerileri uygulamaktır. Bu ders, diş oluşumu, gelişimi, anatomisi ve fonksiyonları, den-tal numaralandırma sistemleri hakkında bilgi verir. Dişleri, modelleri ve manipülasyon yeteneğini geliştirmek için kullandığı malzemeler hakkında bilgi verirken, eksen ve düzlemleri öğrenme konusunda eğitim sunar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler: 1. Diş anatomisinde kullanılan temel terminoloji tanımlayacaklardır: maksiller, mandibular, birincil/süt dişler, kalıcı/karma dişlenme, yüzeyler (dudak, yanak, yüz, dil, damak, oklüzal, kesici kısmını oluşturan, proksimal, mesial, distal), ön dişler, arka dişler, kuron, kök, kusp, tüberkül, singulum, sırt, marjinal sırt, üçgen sırt, transvers sırt, oblik sırt, fossa, sulkus, gelişimsel oluk, ilave oluk, çukur, lob, vb. 2. Farklı dişleri (kesici dişler, kaninler, küçük azı dişleri ve azı dişleri) genel morfolojik/anatomik özelliklerine bakarak ayırt edebileceklerdir. 3. İki Basamaklı Sistem (FDI) ve Palmer Gösterim Sistemi olmak üzere farklı numaralandırma sistemlerini kullanarak süt ve kalıcı dişlenmeyi ve diş sayılarını ayırt edebileceklerdir. 4. Dişlerin dış ve iç anatomik noktalarını tanımlayabileceklerdir. 5. Kesici, kanin, premolar ve molar dişlerin 3 boyutlu sabun yontularını yapabileceklerdir. |
Diş anatomisi, morfolojisi, terminolojisi, süt ve sürekli diş numaralandırma sistemleri, dişlerin 3 boyutlu sabun yontuları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Diş Hekimliği Mesleki Beceri Laboratuvarı ve Materyal Listesi Tanıtımı | |
2) | 3 Boyutlu Serbest Obje ve Küp Yontusu | |
3) | 3 Boyutlu Piramit Obje Yontusu | |
4) | 3 Boyutlu Maksiller Santral Kesici ve Kanin Diş Sabun Yontusu | |
5) | 3 Boyutlu Maksiller 1. Premolar ve 1. Molar Sabun Yontusu | |
6) | 3 Boyutlu Mandibular Kesici ve Kanin Diş Sabun Yontusu | |
7) | 3 Boyutlu Mandibular 1. ve 2. Premolar Sabun Yontusu | |
8) | 3 Boyutlu Mandibular 1. Molar Sabun Yontusu | |
9) | 3 Boyutlu Maksiller ve Mandibular 2. Molar Sabun Yontusu | |
10) | 3 Boyutlu Maksiller Anterior Dental Ark Sabun Yontusu | |
11) | 3 Boyutlu Maksiller Posterior Dental Ark Sabun Yontusu | |
12) | 3 Boyutlu Mandibular Anterior Dental Ark Sabun Yontusu | |
13) | 3 Boyutlu Mandibular Posterior Dental Ark Sabun Yontusu | |
14) | Alçı Modellerin Hazırlanması | |
15) | Modellerin Artikülatöre Bağlanması, Anterior Dişlerin Mum Modelasyonu (intra-ark) | |
16) | Posterior Dişlerin Mum Modelasyonu (intra-ark) |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Wheeler’s Dental Anatomy Physiology and Occlusion. Major M. Russel A. Elsevier Science, (Compulsory) 2.Wheeler's Atlas of Tooth Form Fifth Edition, McKinley Ash. 3.Management of Temporomandibular Disorders and Occlusion, Jeffrey P. Okeson 4.Textbook of Dental Anatomy Physology&Occlusion. Rashmi GS. 5.3D Interactive Tooth Atlas, Brown & Herbranson Imaging 6.Woelfel's Dental Anatomy: Its Relevance to Dentistry, Rickne C. Scheid, Gabriela Weiss |
Diğer Kaynaklar: | 1.Wheeler’s Dental Anatomy Physiology and Occlusion. Major M. Russel A. Elsevier Science, (Compulsory) 2.Wheeler's Atlas of Tooth Form Fifth Edition, McKinley Ash. 3.Management of Temporomandibular Disorders and Occlusion, Jeffrey P. Okeson 4.Textbook of Dental Anatomy Physology&Occlusion. Rashmi GS. 5.3D Interactive Tooth Atlas, Brown & Herbranson Imaging 6.Woelfel's Dental Anatomy: Its Relevance to Dentistry, Rickne C. Scheid, Gabriela Weiss |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 28 | % 30 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Laboratuvar | 28 | 4 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 3 | 84 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 205 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klinik uygulamasında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler ve bilimsel davranır. | |
2) | Mesleki uygulamalarda profesyonellik ve etiği benimser. | |
3) | Meslektaşları, hasta yakınları, hastalar ve interdisipliner ortamlarda iyi iletişim kurar. | |
4) | Bireysel ve toplumsal diş hekimliği uygulamalarında sağlıklılığı önceler. | |
5) | Mesleki uygulamasında kurumsal liderlik ve yönetim kurallarını uygular. | |
6) | Mesleki uygulamasında bilişim teknolojilerini izler ve uygular. | |
7) | Klinik uygulamalarında tanı ve tedavi süreçlerindeki mesleki kurallarını dikkate alır. | |
8) | Mesleğinin gelişimi açısından girişimciliği destekler. | |
9) | Sürekli teknolojik ve mesleki gelişimini sağlar. |