ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4013 | Mühendislik Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELİF HAKTANIR AKTAŞ |
Dersin Amacı: | Bu ders, başarılı yöneticilerin ve kuruluşların özelliklerini analiz ederek, günümüzün değişen organizasyonlarında bireylerin (yöneticiler ve yönetici olmayanlar) ihtiyaç duydukları roller, sorumluluklar ve beceriler hakkında bir anlayış geliştirmek için tasarlanmıştır. Bu süreç aynı zamanda günümüz yöneticileri ve kuruluşlarının karşılaştıkları çevre koşulları ve baskıları hakkında bir farkındalık geliştirecektir. Özellikle, öğrenciler işletme yönetimi dili ve anahtar kavram ve teorilerin “gerçek dünyaya” uygulanması ile tanışacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. - Etik olan ve olmayanı açıklar. II. - Yönetimsel karar alma, liderlik ve stratejinin doğasını açıklar. III. - Yöneticilerin bir organizasyon yapısı seçimini etkileyen faktörleri tanımlar. IV. - Takım çalışmasında motivasyonun önemini tanımlar. |
Stratejik Planlama, vizyon, misyon, temel değerler, politikalar, hedefler. Mühendislik ve Mühendislik Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar, Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimi, ilkeleri ve öncüleri, Yönetimin temel işlevleri, Planlama, Organize etme, Koordinasyon, Yönlendirme, Motive edici, Kontrol. Örgütsel Yapı ve Politikalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Mühendislik ve Yönetim | |
3) | Mühendislik Yönetiminin Tarihsel Gelişimi | |
4) | Teknik Liderlik | |
5) | Planlama ve Tahminleme | |
6) | Karar Verme | |
7) | Karar Verme | |
8) | Mühendislik Etiği | |
9) | Davetli Konuşmacı | |
10) | SWOT Analizi | |
11) | Proje Sunumları | |
12) | Proje Sunumları | |
13) | Organizasyon Yapısı | |
14) | Örgütsel Davranış |
Ders Notları / Kitaplar: | Course Notes Morse, L. C., Babcock, D. L (2013). Managing Engineering and Technology (6th Edition), Pearson |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 15 |
Projeler | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 15 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 85 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 14 | 14 |
Küçük Sınavlar | 10 | 1 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | |
5) | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
7) | İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | Etkin ve verimli yönetme becerisi. | 4 |