ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ESE4991 | Bitirme Projesi I | Güz | 1 | 0 | 1 | 1 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İREM FIRTINA ERTİŞ |
Dersin Amacı: | Bu derse katılarak öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerileri edinmeleri beklenir: -bir mühendislik problemini disiplinlerarası işbirliği ile çözmeyi, -mühendislik problemini çözmek için önceki bilgileri sentezlemeyi, -disiplinlerarası bir mühendislik projesini planlamayı ve yönetmeyi, -rapor yazma, -sunum becerileri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Proje yönetimi, takım yönetimi, uyuşmazlık çözümü konularında bilgi sahibi olur 2) Mühendislik tasarımı, kullanılabilirliği ve entegrasyonu hakkında bilgi sahibi olur 3) Mühendislik kısıtlamaları hakkında bilgi sahibi olur 4) Bir ürünün ölçümü ve onaylanması hakkında bilgi sahibi olur 5) İnovasyon, girişimcilik, patentler ve faydalı model koruması konularında bilgi sahibi olur 6) Bir mühendislik problemini tanımlayın ve her bir alt problemi çözmek için önceki bilgileri uygulamak için onu daha küçük alt problemlere bölün. 7) Probleme alternatif çözümler üretir ve maliyet, zaman, iş, bakım, verimlilik vb. Açısından farklı çözümleri analiz eder. 8) Mühendislik kısıtlarını dikkate alarak tam bir tasarım ve uygulama planı içeren bir proje teklifi hazırlar 9) Mühendislik standartları hakkında bilgi edinir ve bunları bir proje tasarımında uygular. 10) Araştırma, rapor yazma ve sunum becerileri kazanır. |
Bu derste mühendislik projeleri yürütmekle ilgili çeşitli konularda dersler verilmektedir. İlk yedi ders, fakülteye genel olan ve ortak bir ara sınav ile incelenen konuları kapsar. Kalan dersler bölüme özgü konuları kapsar ve öğrenciler tarafından sunumda ve final haftasında sunulan final proje raporunda belirtilmesi beklenir. Ayrıca, dersin ikinci bölümünde öğrenciler disiplinlerarası takımlar oluşturmaya ve fakülte tarafından sunulan projeler arasından bir proje seçmeye yönlendirilecektir. Nihai rapor (proje teklifi) seçilen projeye odaklanacak ve disiplinlerarası ekip tarafından hazırlanan tek bir belge olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bitirme Projesi I ve II'ye giriş | |
2) | Araştırma yöntemleri ve akademik rapor yazımı | |
3) | Proje yönetimi, takım yönetimi, çatışma çözümü | |
4) | Mühendislik tasarımı, kullanılabilirlik ve entegrasyon | |
5) | Mühendislik kısıtlamaları (finansal, sosyal, çevre, güvenlik, sürdürülebilirlik...) | |
6) | Ölçüm ve doğrulama | |
7) | Yenilik, girişimcilik, patentler ve faydalı model koruması | |
8) | Ara sınav | |
9) | Proje seçimi ve takım organizasyonu | |
10) | Proje önerisinin raporunun ve sunumunun hazırlanması | |
11) | Literatür araştırması | |
12) | Literatür araştırması | |
13) | Genel değerlerndirme ve Bitirme Projesi II'ye hazırlık | |
14) | Proje önerisi hazırlama ve sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 30 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve Enerji Sistemleri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık Enerji Sistemleri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
4) | Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
5) | Karmaşık Enerji Sistemleri Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
6) | Enerji Sistemleri Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 1 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 1 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 2 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma. | 1 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olma. | 2 |
11) | Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olma. | 2 |