ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ESE4992 | Bitirme Projesi II | Bahar | 0 | 4 | 2 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İREM FIRTINA ERTİŞ |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerileri kazanması beklenir: bir projeyi planlamak ve yönetmek, disiplinlerarası bir ekipte çalışmak, doğru mühendislik tasarım kavramlarına göre bir ürün oluşturmak, sistem bileşenlerinin onaylanması ve entegrasyonu, rapor yazma ve sunma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Karmaşık bir projenin planlanmasına ve yönetimine önemli ölçüde katkıda bulunur. 2) Disiplinlerarası bir takımda çalışmayı öğrenir. 3) İlgili mühendislik kısıtlamaları setini göz önüne alarak kavramsal bir tasarım uygular 4) Uygulanan bir tasarımın onayını yapar 5) Fikir ve sistemlerin entegrasyonunda beceri kazanır. 6) Ürünün çalışan bir demosunu sağlar. 7) Rapor yazma ve sunum becerisini kazanır. |
Proje ekibi ve "Capstone I" de tanımlanan proje teklifi ile devam eden öğrenciler, çözümlerini uygulayacak ve çalışma ürünlerini dönem sonunda göstereceklerdir. Yazılı bir rapor ve sunum şeklinde bir ilerleme raporu dönem ortasında verilecektir. Dönem sonunda bir final raporu ve sunumu verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje takımının organizasyonu | |
2) | Proje çalışması | |
3) | Proje çalışması | |
4) | Proje çalışması | |
5) | Proje çalışması | |
6) | Proje çalışması | |
7) | Proje çalışması | |
8) | Ara sunum ve ilerleme raporu | |
9) | Proje çalışması | |
10) | Proje çalışması | |
11) | Proje çalışması | |
12) | Entegrasyon ve test etme | |
13) | Entegrasyon ve test etme | |
14) | Final raporu hazırlanması ve sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | To be provided by the lecturer. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 40 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 2 | 1 | 2 |
Rapor Teslimi | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve Enerji Sistemleri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 3 |
2) | Karmaşık Enerji Sistemleri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
4) | Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
5) | Karmaşık Enerji Sistemleri Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
6) | Enerji Sistemleri Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
11) | Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olma. | 5 |