ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4992 | Bitirme Projesi II | Bahar | 0 | 4 | 2 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. OĞUZHAN ERDİNÇ |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, proje planlama ve yönetme, disiplinlerarası bir takımda çalışma, doğru mühendislik tasarım kavramlarına uygun bir ürün oluşturulma, sistem bileşenlerini doğrulanması ve entegrasyonu, rapor yazımı ve sunumu konularında bilgi ve beceri edinmeleri amaçlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Bir mühendislik problemini tanımlar ve küçük alt problemlere bölerek çözüm için önceden edinilmiş bilgileri uygular. 2) Soruna alternatif çözümler üretir ve maliyet, zaman, iş, bakım, verimlilik vb. açısından farklı çözümleri analiz eder. 3) Seçilen çözüm için eksiksiz bir kavramsal tasarım sağlar ve uygular. 4) Bir proje planını hazırlar ve yönetir. 5) Rapor hazırlama ve sunma becerileri kazanır. 6) Mühendislik etiği ve sorumluluğu üzerine bilgileri uygular. 7) Takım halinde çalışmayı öğrenir. |
4992 Dersini alabilmenin ön şartı, 4991 Bitirme Projesi-I dersini başarıyla tamamlamaktır. Öğrenciler, "Bitirme Projesi I" dersinde tanımlanan proje önerisi ve proje ekibiyle devam ederek, önerdikleri çözümleri uygulayacaklardır. Dönemin ortasında, yazılı bir gelişme raporu hazırlanacak ve buna ilişkin bir sunum gerçekleştirilecektir. Dönem sonunda ise, çalışan ürüne ait son rapor hazırlanacak ve son sunum gerçekleştirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje ekibinin organize olması | |
2) | Uygulama | |
3) | Uygulama | |
4) | Uygulama | |
5) | Uygulama | |
6) | Uygulama | |
7) | Uygulama | |
8) | Yıl içi ilerleme raporu ve yıl içi sunumu | |
9) | Uygulama | |
10) | Uygulama | |
11) | Uygulama | |
12) | Entegrasyon ve test | |
13) | Son raporun teslimi | |
14) | Final sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Engineering by Design, 2nd Edition, Gerard Voland, Prentice Hall, ISBN-13: 978-0131409194 |
Diğer Kaynaklar: | https://capstone.eng.bau.edu.tr |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 2 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 2 | 1 | 2 |
Rapor Teslimi | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
4) | Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | 5 |
5) | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
7) | İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 5 |
12) | Etkin ve verimli yönetme becerisi. | 5 |