ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4991 | Bitirme Projesi I | Güz | 1 | 0 | 1 | 1 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. OĞUZHAN ERDİNÇ |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, disiplinlerarası işbirliğiyle bir mühendislik problemini çözme, problemin çözümü için bilgiyi sentezleme, disiplinlerarası mühendislik projesini planlama ve yönetme, rapor yazımı ve sunum konularında bilgi ve beceri edinmeleri amaçlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Proje yönetimi, takım yönetimi, uyuşmazlık çözümü konularında bilgi edinir 2) Mühendislik tasarımı, kullanılabilirliği ve entegrasyonu hakkında bilgi edinir 3) Mühendislik kısıtlamaları hakkında bilgi edinir 4) Bir ürünün ölçümü ve onaylanması hakkında bilgi edinir 5) İnovasyon, girişimcilik, patentler ve faydalı model koruması konularında bilgi edinir 6) Bir mühendislik problemini tanımlayın ve her bir alt problemi çözmek için önceki bilgileri uygulamak için onu daha küçük alt problemlere bölmeyi öğrenir 7) Probleme alternatif çözümler üreterek maliyet, zaman, iş, bakım, verimlilik vb. açısından karşılaştırmayı öğrenir 8) Mühendislik kısıtlarını dikkate alarak tam bir tasarım ve uygulama planı içeren bir proje teklifi hazırlamayı öğrenir 9) Mühendislik standartları hakkında bilgi edinir ve bunları bir proje tasarımında uygulamayı öğrenir 10) Araştırma, rapor yazma ve sunum becerileri kazanır. |
Bu derste, mühendislik projelerinin yürütülmesi ile ilgili çeşitli konularda bilgiler verilmektedir. Dersin ilk altı haftası, fakültenin mühendislik bölümlerine genel olarak hitap eden konuları kapsar ve tüm mühendislik programı öğrencileri bu konulardan ortak bir sınava girerler. Öğrencilerin hazırlayacakları rapor ve sunumlarında da bu konuları ifade etmeleri beklenir. Ayrıca, bu derste öğrenciler disiplinler arası takımlar oluşturmaya ve fakülte öğretim üyelerinin sunduğu projeler arasından bir proje seçmeye yönlendirilecektir. Son rapor (proje teklifi), seçilen projeye odaklanan ve disiplinlerarası ekip tarafından hazırlanan tek bir belge olacaktır. Bu proje teklifi, bir sonraki dönemde 4992 dersinde yapılacak çalışmaları detaylandıracaktır. 4992 Dersini alabilmenin ön şartı, 4991 dersini başarıyla tamamlamaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bitirme projesi derslerinin tanıtımı I & II | |
2) | Takım ve proje yönetimi | |
3) | Mühendislik tasarımı | |
4) | Mühendislik kısıtları | |
5) | Ölçüm ve doğrulama | |
6) | Yenilikçilik ve girişimcilik | |
7) | Uygulama | |
8) | Arasınav | |
9) | Uygulama | |
10) | Durum raporu | |
11) | Uygulama | |
12) | Uygulama | |
13) | Proje önerisinin son halinin teslimi | |
14) | Proje önerisinin sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Engineering by Design, 2nd Edition, Gerard Voland, Prentice Hall, ISBN-13: 978-0131409194 |
Diğer Kaynaklar: | https://capstone.eng.bau.edu.tr |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 32 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
4) | Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | 5 |
5) | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
7) | İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 5 |
12) | Etkin ve verimli yönetme becerisi. | 5 |