IOY5937 Oyunculuk 1Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IOY5937 Oyunculuk 1 Güz 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SENEM CEVHER
Dersin Amacı: Oyunculuğun temel ilkelerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Bu derste öğrenciler, oyunculuğun ve doğaçlamanın temel kurallarını keşfedecekler, karakter yaratım sürecinde başvurabilecekleri birtakım araçları deneyimlemiş olacaklardır. Bu sayede öğrencinin karakter yaratım sürecinde kendi yorumlarını kullanabilecekleri bir tekniğe sahip olması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyunculukla ilgili temel kavramlara hâkim olmak
2. oyunculuğu ekseninde öğrencinin kendini tanımasını sağlamak
3. Oyunculuk teknikleriyle ilgili temel bilgilere sahip olmak
4. Bir oyunun öğeleri hakkında bilgi sahibi olmak
5. Oyunculuk tekniklerini geliştirmek
6. Oyunculuk tekniklerinin sahnede uygulanmasını sağlamak

Dersin İçeriği

Bu derste, oyunculuk teknikleri ve oyunun öğeleri üzerinde durulmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Doğaçlamanın Temel Dinamikleri
2) Konsantrasyon Çalışmaları
3) Beden Farkındalığı
4) İmgelem
5) 6N
6) Duyu Çalışmaları/ Görme
7) Ara Sınav
8) Duyu Çalışmaları/Tatma
9) Duyu Çalışmaları/Koku
10) Duyu Çalışmaları/Dokunma
11) Duyu Çalışmaları/ İşitme
12) Sahne Çalışmaları
13) Sahne Çalışmaları
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: - ZINDER, David (2016) Beden, Ses, İmgelem İmge Çalışma Eğitimi ve Chekhov Tekniği, çev. Senem Cevher, Çağrı Yılmaz, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları.
- ZINDER, D. (2009). Body Voice Imagination ImageWork Training and the Chekhov Technique, New York: Routledge.
- Kollektif (2017) Oyunculuğun Yolculuğu, Selda Ergün, Senem Cevher, Emre Yalçın, Yasemin Acar, Yankı Ünsalan, İbrahim Güngör, Ebru Soyuerden, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları
- STANISLAVSKI, K. (1992). Sanat Yaşamım, Çeviren: Suat Taşer. Birinci basım. İstanbul: Can Yayınları, 1992.
- CHEKHOV, M. (2002). To The Actor, London: Routledge.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 13 7 91
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 20 20
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 5
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 4
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 5
4) Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 5
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 5
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 4
7) Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 5
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 4
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 5
10) Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 5
11) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 4
12) İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 5
13) İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 5