Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sahne Çalışmaları,
Doğaçlama
|
Ritim, tempo |
1) |
Ders içeriği ve kaynaklar |
Sunum |
2) |
Sahne Çalışmaları, Doğaçlama |
Stanislavski Sistemi’nde Psikolojik Eylemler Yöntemi
|
3) |
Sahne Çalışmaları,
Doğaçlama |
Stanislavski Sistemi’nde Fiziksel Eylemler Yöntemi
Stanislavski Okuması |
4) |
Sahne Çalışmaları,
Doğaçlama
|
Görünmez tiyatro
Boal
Ön hazırlık/
Boal okuması |
5) |
Sahne Çalışmaları
|
Görünmez tiyatro
Olay Kurgulama
Bir vaka önerisi hazırlanacak |
6) |
Sahne Çalışmaları |
Görünmez tiyatro
Sahneleme
Vaka sergileme
|
7) |
Sahne Çalışmaları,
Doğaçlama |
Bririmler ve amaçlar
Stanislavki
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Sahne Çalışmaları
|
Monolog Çalışması
Bir monolog ezberlenecek |
10) |
Sahne çalışmaları
Doğaçlama |
Ritim ve Tempo |
11) |
Sahne Çalışmaları |
Alt metin oluşturma
Brook, Boş Alan Okuması |
12) |
Sahne Çalışmaları
|
Verili Durumlar
|
13) |
Sahne Çalışmaları
Doğaçlama |
Diyalog ve Statü çalışmaları
Bir sahne parçası hazırlanacak
|
14) |
Sahne çalışmaları
Doğaçlama |
Sahne çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
- STANISLAVSKI, K. (1992). Sanat Yaşamım, Çeviren: Suat Taşer. Birinci basım. İstanbul: Can Yayınları, 1992.
-Boal Agusto, (2004), Ezilenlerin Tiyatrosu, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
-ZINDER, D. (2009). Body Voice Imagination ImageWork Training and the Chekhov Technique, New York: Routledge.
-Kollektif (2017) Oyunculuğun Yolculuğu, Selda Ergün, Senem Cevher, Emre Yalçın, Yasemin Acar, Yankı Ünsalan, İbrahim Güngör, Ebru Soyuerden, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları
- Brook Peter, Boş Alan
-CHEKHOV, M. (2002). To The Actor, London: Routledge.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
5 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
4 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
5 |
4) |
Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
5 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
5 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
4 |
7) |
Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
5 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
4 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
5 |
10) |
Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
5 |
11) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
4 |
12) |
İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
5 |
13) |
İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
5 |