İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IOY5937 Oyunculuk 1 Güz 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ULUÇ ESEN
Dersin Amacı: Bu ders;
Öğrencilerin temel oyunculuk becerilerini geliştirmeyi ve farklı oyunculuk yaklaşımlarını tanıtmayı hedeflemektedir.
Öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Uygulanan egzersizlerin sahne ve tirat çalışmalarında kullanımının kazanımını sağlamayı hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler Stanislavski’nin Fiziksel Eylemler Yöntemi üzerinden bir sahnenin nasıl analiz edileceğini ve sahne üzerinde bu yöntemin nasıl uygulanacağını deneyimleyecektir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sahne Çalışmaları, Doğaçlama Ritim, tempo
1) Ders içeriği ve kaynaklar Sunum
2) Sahne Çalışmaları, Doğaçlama Stanislavski Sistemi’nde Psikolojik Eylemler Yöntemi
3) Sahne Çalışmaları, Doğaçlama Stanislavski Sistemi’nde Fiziksel Eylemler Yöntemi Stanislavski Okuması
4) Sahne Çalışmaları, Doğaçlama Görünmez tiyatro Boal Ön hazırlık/ Boal okuması
5) Sahne Çalışmaları Görünmez tiyatro Olay Kurgulama Bir vaka önerisi hazırlanacak
6) Sahne Çalışmaları Görünmez tiyatro Sahneleme Vaka sergileme
7) Sahne Çalışmaları, Doğaçlama Bririmler ve amaçlar Stanislavki
8) Ara sınav
9) Sahne Çalışmaları Monolog Çalışması Bir monolog ezberlenecek
10) Sahne çalışmaları Doğaçlama Ritim ve Tempo
11) Sahne Çalışmaları Alt metin oluşturma Brook, Boş Alan Okuması
12) Sahne Çalışmaları Verili Durumlar
13) Sahne Çalışmaları Doğaçlama Diyalog ve Statü çalışmaları Bir sahne parçası hazırlanacak
14) Sahne çalışmaları Doğaçlama Sahne çalışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: - STANISLAVSKI, K. (1992). Sanat Yaşamım, Çeviren: Suat Taşer. Birinci basım. İstanbul: Can Yayınları, 1992.
-Boal Agusto, (2004), Ezilenlerin Tiyatrosu, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
-ZINDER, D. (2009). Body Voice Imagination ImageWork Training and the Chekhov Technique, New York: Routledge.
-Kollektif (2017) Oyunculuğun Yolculuğu, Selda Ergün, Senem Cevher, Emre Yalçın, Yasemin Acar, Yankı Ünsalan, İbrahim Güngör, Ebru Soyuerden, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları
- Brook Peter, Boş Alan
-CHEKHOV, M. (2002). To The Actor, London: Routledge.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 6 60
Ara Sınavlar 1 48 48
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 5
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 4
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 5
4) Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 5
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 5
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 4
7) Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 5
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 4
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 5
10) Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 5
11) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 4
12) İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 5
13) İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 5