GEP0626 Gender StudiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0626 Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu ders yaşam boyu toplumsal cinsiyet perspektifi sağlamayı amaçlamaktadır. Okumalar ve tartışmalar kritik öneme sahip olacak
aile, eğitim sistemi, siyaset, medya gibi kurum ve alanların cinsiyetçi işleyişine yaklaşım.
Öğrencilerin cinsiyet eşitsizlikleri ve toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin nasıl ortaya çıktığı konusunda bilgi sahibi olmaları ve eleştirel düşünmeyi geliştirmeleri beklenmektedir
Cinsiyet normları yeniden üretiliyor.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamlayan öğrenciler;
1) Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca düşünürleri tanır ve onların eserlerini sıralayabilir. Kültürel normları sorgulayın ve
Cinsiyet kodları.
2) Toplumsal cinsiyet çalışmaları ile ilgili disiplinleri listeler ve örneklerle ilişkilendirir.
3) Görsel sanatlar, edebiyat, medya ve cinsiyet arasında bağlantı kurabilirler
4) Konuyla ilgili uluslararası sözleşmeler, raporlar, istatistikler hakkında bilgi sahibi olur.
5) Toplumsal ilişkiler biçimindeki kadınsı ve erkeksi roller tartışılır ve uygulanır.
6) Kadına yönelik şiddeti uluslararası alanda tanımlar, kurumsal ve yasal düzenlemeleri bilir.Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamlayan öğrenciler;
1) Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca düşünürleri tanır ve onların eserlerini sıralayabilir. Kültürel normları sorgulayın ve
Cinsiyet kodları.
2) Toplumsal cinsiyet çalışmaları ile ilgili disiplinleri listeler ve örneklerle ilişkilendirir.
3) Görsel sanatlar, edebiyat, medya ve cinsiyet arasında bağlantı kurabilirler
4) Konuyla ilgili uluslararası sözleşmeler, raporlar, istatistikler hakkında bilgi sahibi olur.
5) Toplumsal ilişkiler biçimindeki kadınsı ve erkeksi roller tartışılır ve uygulanır.
6) Kadına yönelik şiddeti uluslararası alanda tanımlar, kurumsal ve yasal düzenlemeleri bilir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cinsiyet nedir? Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca filozoflar ve eserleri. Toplumun dayattığı fiziksel, entelektüel, duygusal ve davranışsal karakterler
2) Cinsiyet nedir? Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca filozoflar ve eserleri. Toplumun dayattığı fiziksel, entelektüel, duygusal ve davranışsal karakterler
3) Toplumsal cinsiyet kodlarının görsel sanatlarda temsili. Eril ve dişil kimlik uygarlığın oluşumundan tarihsel süreç. (Mezopotamya, Mısır, Hitit, Roma, Rönesans)
4) Edebiyatta toplumsal cinsiyet kavramı, kadının konumu ve varoluş biçimi Edebi eserlerde temsil edilenler (Woolf, Beauvoir, Adıvar)
5) Edebiyatta toplumsal cinsiyet kavramı, kadının konumu ve varoluş biçimi Edebi eserlerde temsil edilenler (Woolf, Beauvoir, Adıvar)
6) Özel alan ve kamusal alan kavramları. Ayrımcılık, ayrımcılık, eşitlik.
7) Medya ve cinsiyet arasındaki ilişki. Sinema filmlerinde, televizyonda cinsiyet rolleri dizi ve reklamlarda
8) Ara Sınav (1. Hafta-7. Hafta Konuları)
9) Kadınlaşma; Kadınların iş hayatına katılımı, Kadınların yönetimdeki yeri pozisyonlar, Parlamentoda ve siyasette kadınlar, Sağlık ve kadın
10) Uluslararası hukukta "ayrımcılık" tanımı. Birleşmiş Milletler-CEDAW (Her Türlü Ayrımcılığın Ortadan Kaldırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme) Kadınlar) 1979 ve Avrupa Birliği-İstanbul Sözleşmesi 2011
11) What is the relationship of democracy and NGOs? What is civil society
12) Bazı büyük STK ve platformların örnek olay incelemesi; Mor Çatı, Ka-Der, Uçan Süpürge, Kadının İnsan Hakları Yeni Çözümler, Kadın Cinayetlerini Durduracağız
13) Türkiye'de kadın hareketi ve Medeni Kanun değişikliğine katkıları Ceza Kanunu.
14) Ders konularının gözden geçirilmesi, uyarılar ve final sınavına ilişkin yönergeler.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: The course does not have a book. The presentations used in the course will be uploaded to the Teams system. You
are expected to read the other resources to be mentioned before the lesson.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.