BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0626 | Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu ders yaşam boyu toplumsal cinsiyet perspektifi sağlamayı amaçlamaktadır. Okumalar ve tartışmalar kritik öneme sahip olacak aile, eğitim sistemi, siyaset, medya gibi kurum ve alanların cinsiyetçi işleyişine yaklaşım. Öğrencilerin cinsiyet eşitsizlikleri ve toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin nasıl ortaya çıktığı konusunda bilgi sahibi olmaları ve eleştirel düşünmeyi geliştirmeleri beklenmektedir Cinsiyet normları yeniden üretiliyor. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamlayan öğrenciler; 1) Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca düşünürleri tanır ve onların eserlerini sıralayabilir. Kültürel normları sorgulayın ve Cinsiyet kodları. 2) Toplumsal cinsiyet çalışmaları ile ilgili disiplinleri listeler ve örneklerle ilişkilendirir. 3) Görsel sanatlar, edebiyat, medya ve cinsiyet arasında bağlantı kurabilirler 4) Konuyla ilgili uluslararası sözleşmeler, raporlar, istatistikler hakkında bilgi sahibi olur. 5) Toplumsal ilişkiler biçimindeki kadınsı ve erkeksi roller tartışılır ve uygulanır. 6) Kadına yönelik şiddeti uluslararası alanda tanımlar, kurumsal ve yasal düzenlemeleri bilir.Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamlayan öğrenciler; 1) Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca düşünürleri tanır ve onların eserlerini sıralayabilir. Kültürel normları sorgulayın ve Cinsiyet kodları. 2) Toplumsal cinsiyet çalışmaları ile ilgili disiplinleri listeler ve örneklerle ilişkilendirir. 3) Görsel sanatlar, edebiyat, medya ve cinsiyet arasında bağlantı kurabilirler 4) Konuyla ilgili uluslararası sözleşmeler, raporlar, istatistikler hakkında bilgi sahibi olur. 5) Toplumsal ilişkiler biçimindeki kadınsı ve erkeksi roller tartışılır ve uygulanır. 6) Kadına yönelik şiddeti uluslararası alanda tanımlar, kurumsal ve yasal düzenlemeleri bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Cinsiyet nedir? Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca filozoflar ve eserleri. Toplumun dayattığı fiziksel, entelektüel, duygusal ve davranışsal karakterler | |
2) | Cinsiyet nedir? Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca filozoflar ve eserleri. Toplumun dayattığı fiziksel, entelektüel, duygusal ve davranışsal karakterler | |
3) | Toplumsal cinsiyet kodlarının görsel sanatlarda temsili. Eril ve dişil kimlik uygarlığın oluşumundan tarihsel süreç. (Mezopotamya, Mısır, Hitit, Roma, Rönesans) | |
4) | Edebiyatta toplumsal cinsiyet kavramı, kadının konumu ve varoluş biçimi Edebi eserlerde temsil edilenler (Woolf, Beauvoir, Adıvar) | |
5) | Edebiyatta toplumsal cinsiyet kavramı, kadının konumu ve varoluş biçimi Edebi eserlerde temsil edilenler (Woolf, Beauvoir, Adıvar) | |
6) | Özel alan ve kamusal alan kavramları. Ayrımcılık, ayrımcılık, eşitlik. | |
7) | Medya ve cinsiyet arasındaki ilişki. Sinema filmlerinde, televizyonda cinsiyet rolleri dizi ve reklamlarda | |
8) | Ara Sınav (1. Hafta-7. Hafta Konuları) | |
9) | Kadınlaşma; Kadınların iş hayatına katılımı, Kadınların yönetimdeki yeri pozisyonlar, Parlamentoda ve siyasette kadınlar, Sağlık ve kadın | |
10) | Uluslararası hukukta "ayrımcılık" tanımı. Birleşmiş Milletler-CEDAW (Her Türlü Ayrımcılığın Ortadan Kaldırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme) Kadınlar) 1979 ve Avrupa Birliği-İstanbul Sözleşmesi 2011 | |
11) | What is the relationship of democracy and NGOs? What is civil society | |
12) | Bazı büyük STK ve platformların örnek olay incelemesi; Mor Çatı, Ka-Der, Uçan Süpürge, Kadının İnsan Hakları Yeni Çözümler, Kadın Cinayetlerini Durduracağız | |
13) | Türkiye'de kadın hareketi ve Medeni Kanun değişikliğine katkıları Ceza Kanunu. | |
14) | Ders konularının gözden geçirilmesi, uyarılar ve final sınavına ilişkin yönergeler. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | The course does not have a book. The presentations used in the course will be uploaded to the Teams system. You are expected to read the other resources to be mentioned before the lesson. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |