GEP0626 Gender StudiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0626 Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu ders yaşam boyu toplumsal cinsiyet perspektifi sağlamayı amaçlamaktadır. Okumalar ve tartışmalar kritik öneme sahip olacak
aile, eğitim sistemi, siyaset, medya gibi kurum ve alanların cinsiyetçi işleyişine yaklaşım.
Öğrencilerin cinsiyet eşitsizlikleri ve toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin nasıl ortaya çıktığı konusunda bilgi sahibi olmaları ve eleştirel düşünmeyi geliştirmeleri beklenmektedir
Cinsiyet normları yeniden üretiliyor.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamlayan öğrenciler;
1) Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca düşünürleri tanır ve onların eserlerini sıralayabilir. Kültürel normları sorgulayın ve
Cinsiyet kodları.
2) Toplumsal cinsiyet çalışmaları ile ilgili disiplinleri listeler ve örneklerle ilişkilendirir.
3) Görsel sanatlar, edebiyat, medya ve cinsiyet arasında bağlantı kurabilirler
4) Konuyla ilgili uluslararası sözleşmeler, raporlar, istatistikler hakkında bilgi sahibi olur.
5) Toplumsal ilişkiler biçimindeki kadınsı ve erkeksi roller tartışılır ve uygulanır.
6) Kadına yönelik şiddeti uluslararası alanda tanımlar, kurumsal ve yasal düzenlemeleri bilir.Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamlayan öğrenciler;
1) Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca düşünürleri tanır ve onların eserlerini sıralayabilir. Kültürel normları sorgulayın ve
Cinsiyet kodları.
2) Toplumsal cinsiyet çalışmaları ile ilgili disiplinleri listeler ve örneklerle ilişkilendirir.
3) Görsel sanatlar, edebiyat, medya ve cinsiyet arasında bağlantı kurabilirler
4) Konuyla ilgili uluslararası sözleşmeler, raporlar, istatistikler hakkında bilgi sahibi olur.
5) Toplumsal ilişkiler biçimindeki kadınsı ve erkeksi roller tartışılır ve uygulanır.
6) Kadına yönelik şiddeti uluslararası alanda tanımlar, kurumsal ve yasal düzenlemeleri bilir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cinsiyet nedir? Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca filozoflar ve eserleri. Toplumun dayattığı fiziksel, entelektüel, duygusal ve davranışsal karakterler
2) Cinsiyet nedir? Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca filozoflar ve eserleri. Toplumun dayattığı fiziksel, entelektüel, duygusal ve davranışsal karakterler
3) Toplumsal cinsiyet kodlarının görsel sanatlarda temsili. Eril ve dişil kimlik uygarlığın oluşumundan tarihsel süreç. (Mezopotamya, Mısır, Hitit, Roma, Rönesans)
4) Edebiyatta toplumsal cinsiyet kavramı, kadının konumu ve varoluş biçimi Edebi eserlerde temsil edilenler (Woolf, Beauvoir, Adıvar)
5) Edebiyatta toplumsal cinsiyet kavramı, kadının konumu ve varoluş biçimi Edebi eserlerde temsil edilenler (Woolf, Beauvoir, Adıvar)
6) Özel alan ve kamusal alan kavramları. Ayrımcılık, ayrımcılık, eşitlik.
7) Medya ve cinsiyet arasındaki ilişki. Sinema filmlerinde, televizyonda cinsiyet rolleri dizi ve reklamlarda
8) Ara Sınav (1. Hafta-7. Hafta Konuları)
9) Kadınlaşma; Kadınların iş hayatına katılımı, Kadınların yönetimdeki yeri pozisyonlar, Parlamentoda ve siyasette kadınlar, Sağlık ve kadın
10) Uluslararası hukukta "ayrımcılık" tanımı. Birleşmiş Milletler-CEDAW (Her Türlü Ayrımcılığın Ortadan Kaldırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme) Kadınlar) 1979 ve Avrupa Birliği-İstanbul Sözleşmesi 2011
11) What is the relationship of democracy and NGOs? What is civil society
12) Bazı büyük STK ve platformların örnek olay incelemesi; Mor Çatı, Ka-Der, Uçan Süpürge, Kadının İnsan Hakları Yeni Çözümler, Kadın Cinayetlerini Durduracağız
13) Türkiye'de kadın hareketi ve Medeni Kanun değişikliğine katkıları Ceza Kanunu.
14) Ders konularının gözden geçirilmesi, uyarılar ve final sınavına ilişkin yönergeler.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: The course does not have a book. The presentations used in the course will be uploaded to the Teams system. You
are expected to read the other resources to be mentioned before the lesson.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.