BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1012 | Psikodramaya Giriş | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu ders, kampüs içi sınıf ortamında yüz yüze ve sanal sınıf üzerinden çevrimiçi platformda dersi içeren hibrit şekilde gerçekleştirilecektir. Dersi alan öğrencilerden teorik ders saatlerinde sınıf ortamında hazır bulunmaları beklenmektedir. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin psikodrama teknikleri aracılığıyla farkındalık düzeylerinin artmasını ve böylece kendilerini ve başkalarını daha iyi tanımalarını sağlamak, benlik saygısının ve atılgan davranış özelliklerinin artmasını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin grup dinamikleri içinde empati, iletişim ve problem çözme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda: • Psikodramanın temel prensiplerini, tekniklerini ve uygulama yöntemlerini tanımlayabilmeleri, • Gerçek hayatta karşılaşabilecekleri çeşitli zorlayıcı olaylar karşısında duruma özel davranış sergileyebilme yeteneği/esnekliği geliştirmeleri, • Gerçek hayatta giremeyecekleri rolleri canlandırarak empati kurabilmeleri, • Psikodrama süreçlerinde kullanılan ısınma oyunlarını uygulayabilecek ve grup içinde aktif katılım gösterebilmeleri, • Kendini tanıma ve farkındalık geliştirme süreçlerine yönelik çalışmalara katılabilmeleri • Grup dinamikleri ve rollerin analizi yoluyla empati kurma ve kişilerarası iletişimi güçlendirme becerisi kazanabilme, • Psikodramatik yaklaşımlar kullanarak yaratıcı problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirebilme • Psikodrama yöntemlerinin terapi ve grup çalışmaları içindeki yerini ve önemini açıklayabilme, • Olumsuz duyguların kişi tarafından nasıl yansıtıldığını ve kontrol altına almada kendi kaynaklarının farkına varabilmeleri, • Etik kuralların önemini ve birbirlerine birey olarak saygı göstermenin önemini kavramaları • Grup ve ekip olmanın öneminin farkına varmaları hedeflenir. |
Psikodramının tarihçesi, temel teknikleri, ısınma oyunları. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, eğitsel oyun, grup çalışması, uygulama, drama, gözlem kullanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve Dersin Tanıtımı Psikodramaya Giriş Dersin Kuralları | Ders İzlencesinin İncelenmesi • Dersin Tanıtımı/Beklentiler |
2) | Psikodramanın Tarihçesi Psikodrama Hakkında Kuramsal Bilgi Psikodramanın Öğeleri | |
3) | Psikodramada Temel Teknikler Psikodrama Oturumu Aşamaları Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | |
4) | Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
5) | Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
6) | Teori- Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
7) | Isınma oyunları-Paylaşım Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
8) | ARA SINAV | |
9) | Teori- Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
10) | Isınma oyunları-Paylaşım Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
11) | Isınma oyunları-Paylaşım | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
12) | Isınma oyunları-Paylaşım | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
13) | Isınma oyunları-Paylaşım | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
14) | Kapanış ısınma oyunları Dersin Değerlendirilmesi ve Geri Bildirimler | Dönem boyunca derse yönelik paylaşımlar ve geri bildirimler |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Ders notları 2. Deniz ALTINAY, Psikodramada Seçme Konular, Epsilon, İstanbul, 2015 3. Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul Diğer gerekli okumalar, Itslearning aracılığıyla öğrenciler için yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen benimle iletişime geçin. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ders notları 2. Deniz ALTINAY, Psikodramada Seçme Konular, Epsilon, İstanbul, 2015 3. Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul Diğer gerekli okumalar, Itslearning aracılığıyla öğrenciler için yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen benimle iletişime geçin. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Uygulama | 6 | 6 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 4 |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | 5 |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | 3 |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | 5 |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 4 |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | 4 |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | 4 |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | 5 |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | 4 |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | 5 |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | 4 |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | 3 |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | 4 |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | 5 |
15) | Ulusal norm ve kanunlar ile ilgili kişilerarası iletişim, öğretim çerçeveleri ve farklı teknolojilerin kullanımında akıcılık kazanmak. | 4 |