YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1012 | Psikodramaya Giriş | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu ders, kampüs içi sınıf ortamında yüz yüze ve sanal sınıf üzerinden çevrimiçi platformda dersi içeren hibrit şekilde gerçekleştirilecektir. Dersi alan öğrencilerden teorik ders saatlerinde sınıf ortamında hazır bulunmaları beklenmektedir. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin psikodrama teknikleri aracılığıyla farkındalık düzeylerinin artmasını ve böylece kendilerini ve başkalarını daha iyi tanımalarını sağlamak, benlik saygısının ve atılgan davranış özelliklerinin artmasını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin grup dinamikleri içinde empati, iletişim ve problem çözme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda: • Psikodramanın temel prensiplerini, tekniklerini ve uygulama yöntemlerini tanımlayabilmeleri, • Gerçek hayatta karşılaşabilecekleri çeşitli zorlayıcı olaylar karşısında duruma özel davranış sergileyebilme yeteneği/esnekliği geliştirmeleri, • Gerçek hayatta giremeyecekleri rolleri canlandırarak empati kurabilmeleri, • Psikodrama süreçlerinde kullanılan ısınma oyunlarını uygulayabilecek ve grup içinde aktif katılım gösterebilmeleri, • Kendini tanıma ve farkındalık geliştirme süreçlerine yönelik çalışmalara katılabilmeleri • Grup dinamikleri ve rollerin analizi yoluyla empati kurma ve kişilerarası iletişimi güçlendirme becerisi kazanabilme, • Psikodramatik yaklaşımlar kullanarak yaratıcı problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirebilme • Psikodrama yöntemlerinin terapi ve grup çalışmaları içindeki yerini ve önemini açıklayabilme, • Olumsuz duyguların kişi tarafından nasıl yansıtıldığını ve kontrol altına almada kendi kaynaklarının farkına varabilmeleri, • Etik kuralların önemini ve birbirlerine birey olarak saygı göstermenin önemini kavramaları • Grup ve ekip olmanın öneminin farkına varmaları hedeflenir. |
Psikodramının tarihçesi, temel teknikleri, ısınma oyunları. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, eğitsel oyun, grup çalışması, uygulama, drama, gözlem kullanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve Dersin Tanıtımı Psikodramaya Giriş Dersin Kuralları | Ders İzlencesinin İncelenmesi • Dersin Tanıtımı/Beklentiler |
2) | Psikodramanın Tarihçesi Psikodrama Hakkında Kuramsal Bilgi Psikodramanın Öğeleri | |
3) | Psikodramada Temel Teknikler Psikodrama Oturumu Aşamaları Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | |
4) | Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
5) | Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
6) | Teori- Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
7) | Isınma oyunları-Paylaşım Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
8) | ARA SINAV | |
9) | Teori- Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
10) | Isınma oyunları-Paylaşım Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
11) | Isınma oyunları-Paylaşım | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
12) | Isınma oyunları-Paylaşım | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
13) | Isınma oyunları-Paylaşım | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
14) | Kapanış ısınma oyunları Dersin Değerlendirilmesi ve Geri Bildirimler | Dönem boyunca derse yönelik paylaşımlar ve geri bildirimler |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Ders notları 2. Deniz ALTINAY, Psikodramada Seçme Konular, Epsilon, İstanbul, 2015 3. Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul Diğer gerekli okumalar, Itslearning aracılığıyla öğrenciler için yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen benimle iletişime geçin. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ders notları 2. Deniz ALTINAY, Psikodramada Seçme Konular, Epsilon, İstanbul, 2015 3. Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul Diğer gerekli okumalar, Itslearning aracılığıyla öğrenciler için yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen benimle iletişime geçin. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Uygulama | 6 | 6 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | 4 |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | 3 |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. | 3 |