Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon. Tanışmak - Dersle ilgili genel bilgiler-Dersle ilgili temel kurallar. "Sağlık iletişimiyle ilgili en çok neyi merak ediyorsunuz, öğrenmek istiyorsunuz?" sorusuna verdiğiniz yanıtlar. Beklentilerinizin öğrenilmesi.
|
|
2) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık ve
Sağlık İletişimi. Sağlık İletişimi Türleri
|
Lütfen itslearning’i takip ediniz.
|
3) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma,
Sağlık İletişimi Türleri,
Sağlık İletişimi Düzeyleri. |
Makalelerinize karar verip makalelerinizi itslearning’deki linke yüklemeniz için son hafta.
|
4) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma,
Aktif Dinleme Teknikleri.
|
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
5) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma,
Empati nedir? Empati düzeyleri. |
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
6) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma.
Sağlık İletişiminde Kaynak güvenilirliği (source credibility).
Kaynak Hoşlanılırlığı (source liking).
Kaynağın Algılanan Güçlülüğü (Perceived power of the source). |
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
7) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma,
Sağlık iletişiminde mesaj türleri. |
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
8) |
Ara Sınav Haftası
|
|
9) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde kullanılan İletişim kuramları 2: Suskunluk Sarmalı Kuramı. Önceki örnek olayı incelemeye devam.
|
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
10) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde sağlık uzmanı ve hasta/danışan arasındaki görüşme/hikaye alma teknikleri ve modelleri. Örnek Olay 2’nin birlikte analiz edilmesi ve birlikte tartışılması. |
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
11) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde sağlık uzmanı ve hasta/danışan arasındaki görüşme simülasyonu 1. Önceki örnek olayı incelemeye devam.
|
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
12) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde sağlık uzmanı ve hasta/danışan arasındaki görüşme simülasyonu 2. Örnek Olay 3’ün birlikte analiz edilmesi ve birlikte tartışılması. |
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
13) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde sağlık uzmanı ve hasta/danışan arasındaki görüşme simülasyonu 3. Önceki örnek olayı incelemeye devam. |
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
14) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde sağlık uzmanı ve hasta/danışan arasındaki görüşme simülasyonu 4. Genel tekrar. |
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. |
|
3) |
Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. |
|
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. |
|
5) |
Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. |
|
6) |
Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. |
|
7) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. |
|
9) |
Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. |
|
10) |
Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. |
4 |
11) |
Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. |
3 |
12) |
Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. |
|
13) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |
3 |