OPT2004 Görme Optiği ve RefraksiyonBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OPT2004 Görme Optiği ve Refraksiyon Bahar 2 2 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersin Amacı: Optik sistem olarak gözün ve lenslerin öğrenilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Optik sistem olarak temel bilgileri tanımlayabilir.
2) Gözün refraktif durumunu tanımlayabilir.
3) Görme ile ilgili kusurları tanımlayabilir.
4) Kontak lensler hakkında temel bilgileri açıklayabilir.

Dersin İçeriği

Optik sistem olarak göz, görme alanı, gözün refraktif durumu (uzak nokta, cmetropi), refraktif kusurlar (yaşla değişimleri, natürü, prevelans)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Optik Sistem Olarak Göz
2) Pupilla cevabı ve görmeye etkisi
3) Görme keskinliği
4) Görme Alanı
5) Gözün refraktif durumu (uzak nokta, emetropi)
6) Gözün refraktif durumu (uzak nokta, emetropi)
7) Ara sınav
8) Anizometrapi
9) Anizokonia ve unilateral afaki
10) Akomodasyon
11) Refraktif kusurlar (yaşla değişimleri)
12) Ametropi korreksiyonu: Gözlük
13) Ametropi korreksiyonu: Kontak lens
14) Ametropi korreksiyonu: Intraoküler lens

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Nesimi Cihan Ünlüçerçi. (2016) Optisyenler için Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 22 22
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 5
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 5
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 4
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 5