OPTİSYENLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OPT2004 | Görme Optiği ve Refraksiyon | Bahar | 2 | 2 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN |
Dersin Amacı: | Optik sistem olarak gözün ve lenslerin öğrenilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Optik sistem olarak temel bilgileri tanımlayabilir. 2) Gözün refraktif durumunu tanımlayabilir. 3) Görme ile ilgili kusurları tanımlayabilir. 4) Kontak lensler hakkında temel bilgileri açıklayabilir. |
Optik sistem olarak göz, görme alanı, gözün refraktif durumu (uzak nokta, cmetropi), refraktif kusurlar (yaşla değişimleri, natürü, prevelans) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Optik Sistem Olarak Göz | |
2) | Pupilla cevabı ve görmeye etkisi | |
3) | Görme keskinliği | |
4) | Görme Alanı | |
5) | Gözün refraktif durumu (uzak nokta, emetropi) | |
6) | Gözün refraktif durumu (uzak nokta, emetropi) | |
7) | Ara sınav | |
8) | Anizometrapi | |
9) | Anizokonia ve unilateral afaki | |
10) | Akomodasyon | |
11) | Refraktif kusurlar (yaşla değişimleri) | |
12) | Ametropi korreksiyonu: Gözlük | |
13) | Ametropi korreksiyonu: Kontak lens | |
14) | Ametropi korreksiyonu: Intraoküler lens |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Nesimi Cihan Ünlüçerçi. (2016) Optisyenler için Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 176 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 5 |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | 5 |
4) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 5 |
5) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 |
7) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 4 |
8) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 |
9) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 5 |