OPT2002 Optisyenlik UygulamalarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OPT2002 Optisyenlik Uygulamaları Bahar 0 8 4 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. OSMAN KELEŞ
Dersin Amacı: Optisyenlikte kullanılan cihazların ve gereçlerin aktif biçimde kullanılması ve meslek hayatında yapacağı işlemlerin uygulamalı olarak yaparak el becerisi kazanmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Lenslerin çerçeveye montajıyla ve kullanıcıya adaptasyonuyla ilgili uygulama becerisi edinme,
2) Farklı yöntemlerle prizmatiketki sağlama ve çerçeveye montajıyla ilgili uygulama becerisi edinme,
3) Resmi reçetelerin kurum sözleşmeleri, kabulü, istenen belgelerin hazırlanması ve faturalandırılmasından oluşan işlem basamaklarını adım adım yapabilme,
4) Bir optisyenlik müessesinde, görme cihazlarının satışı ve hizmet sunumuyla ilgili yöntemler hakkında bilgi sahibi olma ve uygulama beceresi kazanma,
5) Gözlük camı imalatı hakkında bilgi sahibi olma, bunu satışta ve hizmet sunumlarında doğru olarak kullanabilme,
6) Optisyenlik hakkında yasal mevzuatı bilme.

Dersin İçeriği

Multifokal lensler, bifokal lensler, progresiv lensler, bifokal cam montajı. Yüzey işlemleri-istenen prizmatik etki ve farklı yollarla temini, desantrasyon ile istenen prizmatik etkinin sağlanması, prizmatik lens ile istenen prizmatik etkinin sağlanması, fresnel prizması ile istenen prizmatik etkinin sağlanması, faset çerçevelere cam montajı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bifokal lenslerin manuel ve dijital fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre kapalı çerçeve montajı
2) Bifokal lenslerin fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre kapalı çerçeveye montajı
3) Progressiv lenslerin manuel ve dijital fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre kapalı çerçeveye montajı
4) Progressiv lenslerin fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre misinalı çerçeveye montajı
5) Prizmatik lenslerin dijital fokometrelerde ölçümü ve montaj yöntemleri
6) Fresnel prizmasının montaj yöntemleri
7) Ara sınav
8) Az görenlere yardımcı gereçlerin montaj yöntemleri
9) Resmi reçete işlem basamaklarının örnekler üzerinde uygulanması, seminer ve hazırlanan satış uygulamalarının sunulması
10) Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik ve mineral cam montajı
11) Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik cam montajı
12) Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik cam montajı
13) Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik cam montajı
14) Yüz ölçülerine göre faset ve nilör çerçeveye organik ve mineral cam montajı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: Taylan Küçüker, Gözlükçülük,2000

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 0 0
Uygulama 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 259

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 5
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 4
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 3
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 4
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 4