OPT1002 Optisyenlik IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OPT1002 Optisyenlik I Bahar 2 2 3 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. OSMAN KELEŞ
Dersin Amacı: Optik materyal ve cihazların tanıtılması ve meslekte nasıl kullanılacağının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gözlük camı ve lensleri özelliklerine göre tanımlayabilir.
2) Gözlük camı ham maddelerini ve yapısını bilir.
3) Gözlük çerçeve çeşitlerini tanır.
4) Gözlük çerçevelerinin ayarını yapabilir.
5) Gözlük çerçevelerinin tamirini yapabilir.
6) Tam çerçeve montajı yapabilir.

Dersin İçeriği

Gözlük çerçevelerinin üretiminde kullanılan hammaddeler ve özellikleri. Gözlük çerçevelerinin düşey ve yatay eksende denge konumuna getirilmesi ve insan yüzüne göre ayarlanması. Gözlük çerçevelerinin ölçümleri. Diyoptri Tanımı ve Formülasyonu Manuel Fokometrede Gözlük Camı ölçülmesi, Refraksiyon Kusurları, Gözlük Camlarının ve Ölçülmesi- Göz ve Elle Tanıma- Nötralizasyon ile Tanıma- Fokometre ile Tanıma Merceklerin diyoptrik güçleri, fokus noktası ve fokus mesafeleri, merceklerin genel sınıflandırılması. Mineral ve organik merceklerin tanınması. Mercek çeşitleri, merceklerin termal, fiziksel ve kimyasal özellikleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gözlük Camlarının Yapısı ile ilgili Özellikleri
2) Refraksiyon Kusurları ve bu kusurların Gözlük Camları ile Düzeltilmesi
3) Organik ve Mineral Gözlük Camları
4) Polarize, Fotokromik ve Asferik Camlar ve Özellikleri
5) Gözlük Camlarının Ölçülmesi
6) Çerçeve çeşitleri (Plastik ve Metal) ve Çerçeve Yapısı
7) Gözlük Camı Ölçüm Teknikleri (Fokometre ile tanıma, Sferometre ile tanıma ve Nötralizasyon ile tanıma)
8) Elde gözlük camının çizimi, kesimi ve traşlanması
9) Mercek ve Çeşitleri
10) Çerçeve ölçümleri, çerçeve seçimi ve yüze göre ayarlamasının yapılması
11) Montaj için gerekli olan değerlerin ölçüm teknikleri ile belirlenmesi
12) Montaj için gerekli olan değerlerin ölçüm teknikleri ile belirlenmesi
13) Lens Çeşitleri (Bifokal ve Trifokal Lensler)
14) Lens Çeşitleri (Varilux ve Multifokal Lensler)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları

Course Notes
Diğer Kaynaklar: Gözlükçülük (Öğr.Görv.Ertekin Aksak-Öğr.Görv.Ecz. Taylan Küçüker /2005) Optisyenin Eğitim El Kitabı (Yrd. Doç. Dr. Tuba Özdemir/Eylül 2014)

Gözlükçülük (Öğr.Görv.Ertekin Aksak-Öğr.Görv.Ecz. Taylan Küçüker /2005) Optisyenin Eğitim El Kitabı (Yrd. Doç. Dr. Tuba Özdemir/Eylül 2014)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar 14 % 0
Uygulama 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 5
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 4
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 5
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 5