DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DPT2004 | Hareketli Protezler - II (Bölümlü Protezler) | Bahar | 1 | 4 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FERRUH SEMİR SMAİL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FERRUH SEMİR SMAİL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, hareketli bölümlü protezlerde kullanılan komponentleri kavrayarak planlama yapma becerisi kazanmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda; 1. Bölümlü dişsiz arkları sınıflandırabilecek; 2. Hareketli bölümlü protez biyomekaniğine uygun planlama yapabilecek; 3. Hareketli bölümlü protez komponentlerini karşılaştırabilecek; 4. Hareketli bölümlü protez laboratuvar bitim aşamalarını gerçekleştirebilecek; 5. Hareketli bölümlü protezlerde kullanılan hassas tutucu tiplerini ayırt edebilecek; 6. Hareketli bölümlü protezlerde model analizini, ölçü tekniklerini, oklüzal kayıtları açıklayabilecek; 7. Hareketli bölümlü protezlerde iskelet dökümü ve laboratuvar bitirme işlemlerini uygulayabilecek; 8. Farklı bölümlü dişsizlik vakalarında tercih edilebilecek ana bağlayıcı tiplerini yorumlayabileceksiniz. |
Hareketli bölümlü protezlerde kullanılan komponentleri kavrayarak planlama yapma becerisi kazanmak ve bu protezlerdeki metal iskelet ile akrilik parçaların laboratuvar üretim aşamalarını gerçekleştirmek; tamir, astarlama, röbazaj tekniklerini ve yararlanılabilen farklı ataşman tiplerini kavramaktır. Aynı zamanda tam protezlerin laboratuvarda üretim aşamaları da tamamlanacak ve implant üstü overdenture protezlerde uygulanan ataşman tipleri ile dijital hareketli protezlerin üretim aşamaları da değerlendirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bölümlü Dişsizliğe Sahip Arkların Sınıflandırması | Yok |
2) | Hareketli Bölümlü Protezlerde Biyomekanik | Yok |
3) | Hareketli Bölümlü Protezlerde Ölçü Teknikleri | Yok |
4) | Hareketli Bölümlü Protezlerde Model Analizi | Yok |
5) | Üst Çeneye Uygulanan Ana Bağlayıcılar | Yok |
6) | 1.Ara Sınav | Yok |
7) | Alt Çeneye Uygulanan Ana Bağlayıcılar | Yok |
8) | Küçük Bağlayıcılar ve Fonksiyonları | Yok |
9) | Oklüzal Tırnaklar | Yok |
10) | Direk ve İndirek Tutucular | Yok |
11) | Hareketli Bölümlü Protezlerde İskelet Dökümü | Yok |
12) | 2. Ara Sınav | Yok |
13) | Hareketli Bölümlü Protezlerde Oklüzyon, Diş Dizimi ve Modelaj | Yok |
14) | Hassas Tutuculu Hareketli Bölümlü Protezler | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin hocası tarafından haftalık olarak verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | • Hareketli Bölümlü Protezlerde Temel İlkeler. Prof. Dr. Bülent Kesim. Quintessence Yayıncılık • Removable Partial Dentures, A Practitioners’ Manual. Editor: Olcay Şakar. Springer • Hassas Tutucular, 2011 Diş Protez Alanı Modülleri. Millî Eğitim Bakanlığı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. | 5 |
2) | Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
3) | Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. | 5 |
4) | Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. | 3 |
5) | Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. | 5 |
6) | Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. | 4 |
7) | Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. | 4 |
8) | Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. | 4 |
9) | Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. | 4 |
11) | Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. | 4 |
12) | Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. | 4 |
13) | Teorik mesleki becerilerini pratik uygulama olarak hayata geçirebilen güncel donanıma sahip bir protez teknikeri olmak | 4 |
14) | Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. | 4 |
15) | Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir. | 4 |
16) | Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir. | 5 |
17) | Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır. | 5 |