ADS1009 Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerliği Klinik Uygulamaları - IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADS1009 Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerliği Klinik Uygulamaları - I Güz 0 8 4 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYŞE CEYLAN İLHAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM ŞEŞEN USLU
Öğ.Gör. AYŞE CEYLAN İLHAN
Dr. Öğr. Üyesi HÜSEYİN EMİR YÜZBAŞIOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; diş hekimliğinde uzmanlık alanlarına özgü etkin klinik yardımcılığı ile ilgili yetkinlik kazandırılması, muayenehane ve klinik ortamlarında kullanılan hasta takip programları aracılığıyla iş akışı düzenleme becerilerinin kazandırılması ve tedavi protokolleri ile hasta ilişkileri konusunda bilgi verilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Diş hekimliğinde kullanılan alet ve malzemelerin tanınması ve tedavi sırasında diş hekimine yardımcı olacak şekilde etkin olarak kullanılmasını açıklar.

• Klinik iş tanımı altında, sekreterlik hizmetleri, sterilizasyon ve alet temizliği, malzeme tedarik ve takibi, hasta-klinik-laboratuvar iş akışının düzenlenmesi konularını açıklar.

• Hastaları tanıyan, sorumluluk sahibi, çözüm odaklı ve donanımlı bir ağız diş sağlığı tekni-keri olmayı tanımlar ve açıklar.
• Ağız ve Diş Sağlığı ile ilgili temel düzeyde kuramsal, uygulamalı bilgilere, etik ilkelere ve kurallara hakimdir.

• Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yo-rumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer / sorumluluk alır.

• Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi ve beceri birikimini kullanarak verilen göre-vi bağımsız olarak yürütür ve uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır ve çözüm elde eder.

• Ağız ve Diş Sağlığı alanında kullanılan alet ve ekipmanı tanır ve bunlarla ilgili teknolojik geliş-meleri takip eder, mesleki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara sözlü veya yazılı olarak ifade edebi-lir. Ağız ve diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası gündemi takip edip, olası sonuçlarını değer-lendirebilir.

• Ağız ve Diş Sağlığı alanında çalıştığı kliniğin tasarımı ve yönetimi, etkin çalışma düzeni, iş sağ-lığı ve korunma yöntemleri ve kalite yönetimi hakkında bilgi sahibi olur ve bu konularda uygu-lama yapar.

• Ağız ve Diş Sağlığı alanında hazırlık işlemlerini yapabilir ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterili-zasyon tekniklerini bilir ve uygular.



Dersin İçeriği

Bu dönemde, telefonda randevu verilmesi, klinik iş akışının bilinmesi, muayene odasına hastanın kabul edilmesi, malzemelerin takip edilmesi, laboratuvar iş akışının sağlanması, bulaşıcı enfeksiyon-lardan, toksik ajanlardan ve radyasyondan korunma, klinik içi düzenin sağlanması, etkin diş tedavisi asistansı ve dört elli dişhekimliği prensibi, klinik cihazların kullanımı, hasta sonrası düzenin sağlan-ması ve hasta takibi konuları uygulamalı olarak işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Kliniği ve Radyografi
2) Ergonomi ve Dört Elli Diş Hekimliği Felsefesi
3) Endodontide Dört Elli Diş Hekimliği
4) Ortodontide Dört Elli Diş Hekimliği
5) Pedodontide Dört Elli Diş Hekimliği
6) 1.Ara Sınav
7) Periodontolojide Dört Elli Diş Hekimliği
8) Protetik Diş Tedavisinde Dört Elli Diş Hekimliği
9) Sekreterlik Hizmetleri
10) Diş Hekimliği Kliniğinde Enfeksiyon Kontrolü
11) Dental Laboratuvar ve Diş Hekimliği Kliniği Arasında İletişim
12) 2.Ara Sınav
13) Klinik Uygulamalarla Genel Tekrar
14) Klinik Uygulamalarla Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Dört Elli Diş Hekimliğinde Yardımcı Personel ve Klinik Yönetimi; Prof.Dr.Mehmet Ali Kılıçaslan : Palme Yayıncılık

M.Murat Gözübüyük. Diş hekimi asistanı el kitabı. Quintescence Yayıncılık Ltd.Şti, 2011.
• Gülay Varlı Uzun. Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği. Güneş Tıp Kitabevi Yayınları, 2016.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 8 % 20
Uygulama 8 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 4 2 8
Uygulama 4 2 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 25 100
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme 5
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. 5
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme 4
4) Alanıyla ilgili konularda gerekli teknolojileri ve ekipmanı kullanabilme,mesleki bilgilerini yazılı,sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme 4
5) Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme 3
6) Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme 3
7) Dental kliniklerde ön büro yönetimi ve hasta ilişkilerini yönetebilme 4
8) Dental tedavi öncesi hastanın hazırlanması ve dört elli dişhekimliği uygulamalarını gerçekleştirme 5
9) Dental kliniklerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon sürecini etkin olarak gerçekleştirme 5
10) Dental kliniklerde iş akışının organizasyonu ve çözüm ortaklarıyla iletişiminin yürütülmesi 3